Belgische Culinor Food Group in handen van het Zwitserse Orior

Belgische Culinor Food Group in handen van het Zwitserse Orior

Belgische Culinor Food Group in handen van het Zwitserse Orior

De Belgische Culinor Food Group, die vooral bereide maaltijden produceert, is in handen gekomen van de Zwitserse levensmiddelenproducent Orior. Dat heeft het Zwitserse bedrijf bekend gemaakt bij de publicatie van de halfjaarcijfers.

CEO blijft op post

Orior wil dankzij de overname verder uitbreiden in de Benelux en Europa. Filip De Spiegeleire blijft CEO van Culinor en wordt aangesteld als CEO van Orior Europa. Daarnaast wordt hij opgenomen in de directieraad van Orior. Een overnameprijs werd niet bekend gemaakt.

 

Culinor haalt een omzet van ongeveer 88 miljoen euro en heeft 500 werknemers in dienst. Het heeft drie productiesites in de regio van Gent en nog eens twee nabij Antwerpen.

 

Begin vorige maand kwam het nieuws naar buiten dat Culinor zelf voedingsbedrijf Vaco had overgenomen van de Britse groep Bakkavor. Vaco heeft vestigingen in Olen en Herselt en levert voornamelijk bereide maaltijden aan Nederlandse supermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.