Belgische Konings neemt Franse fabriek van Bacardi over | RetailDetail

Belgische Konings neemt Franse fabriek van Bacardi over

Belgische Konings neemt Franse fabriek van Bacardi over
Shutterstock

Drankenproducent Konings heeft een fabriek van sectorgenoot Bacardi-Martini overgenomen. Vanaf 1 januari komt de vestiging in Beaucaire, samen met alle 72 medewerkers, in Belgische handen.

Investeren in uitbreiding

Konings ziet de overname als de volgende stap om de Zuid-Europese en Noord-Amerikaanse markt te veroveren. Beaucaire zal al de zesde productievestiging van Konings worden.

 

“Bacardi wou het volume op een duurzame manier uitbouwen en zocht daarvoor een partner”, zegt CEO Dirk Maris aan Made in Limburg. “Ons businessplan kwam als het beste uit de bus, zowel voor Bacardi zelf, als voor de medewerkers van het bedrijf. We zullen ook investeren in de verdere uitbreiding van de Zuid-Franse fabriek. Bacardi zal daarnaast blijven investeren in haar merken.”

 

Naast de deal voor de overname, heeft Konings ook een contract van tien jaar afgesloten met Bacardi-Martini voor een minimale afname van de drankjes die in de fabriek worden geproduceerd. In Beaucaire wordt onder meer gewerkt met de likeur Bénédictine, de vermout Noilly Prat en de vodka Eristoff.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.