Belgische webshop Lidl viert eerste verjaardag

Belgische webshop Lidl viert eerste verjaardag

Belgische webshop Lidl viert eerste verjaardag

De webshop van Lidl België bestaat één jaar en dus komt de supermarktketen op de proppen met een aantal cijfertjes die het succes van het online aanbod in de verf moeten zetten. Zo kwamen er het voorbije jaar 13 miljoen virtuele bezoekers over de vloer.

 

3.000 artikelen

Sinds de discountketen een jaar geleden startte met de webshop is het assortiment fors uitgebreid. Zo is momenteel vrijwel het volledige non-foodassortiment online te vinden en zijn er ook web-only aanbiedingen.

 

“Een jaar geleden gingen we live met ongeveer 200 producten, vandaag telt ons assortiment meer dan 3.000 artikelen. Lidl blijft ook gewoon Lidl online, geen keuzestress en uiterst scherpe prijzen. En ook online zullen we blijven verrassen met nieuwe producten. Zo kan ik al meegeven dat er binnenkort zelfs sauna’s te koop zullen zijn op onze webshop”, zegt Matthias Kympers, hoofd e-commerce bij Lidl.

 

Per week krijgt de webshop ongeveer 250.000 bezoeken, waarbij ook heel veel 50- en 60-plussers hun weg vinden naar de webshop. Op maandag en donderdag worden de meeste bestellingen geplaatst, niet toevallig de twee dagen waarop de folders van de supermarktketen verschijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.