Belgomarkt kent straffe start en is onmiddellijk uitverkocht | RetailDetail

Belgomarkt kent straffe start en is onmiddellijk uitverkocht

Belgomarkt kent straffe start en is onmiddellijk uitverkocht

Belgomarkt, de supermarkt met alleen maar Belgische producten, is deze week geopend in Brussel. Die opening was een ongezien succes, want na één dag moesten de deuren alweer gesloten worden, omdat alles uitverkocht was.

 

“Elke dag een stukje vlotter”

Vanwege de ongewoon sterke verkoop, werd besloten om de winkel donderdagochtend, een dag na de opening, gesloten te houden, om de medewerkers de tijd te geven om de rekken opnieuw te vullen. Ondertussen stond het publiek buiten al opnieuw aan te schuiven.

 

“Het zou vanaf nu elke dag een stukje vlotter moeten gaan om de winkel te openen”, zegt Dalilah Boudoudah van Belgomarkt volgens De Standaard. “Zo’n succes hadden we niet verwacht. Dat betekent dat mensen geloven dat ze een impact hebben op hun ecologische voetafdruk. Daar zijn we blij mee.”

 

Lagere marge om te kunnen concurreren

Niet enkel het puur Belgische aanbod slaat aan bij de consument, ook de lage prijzen werken mee aan het succes. Belgomarkt doet het daarbij wel met een lagere winstmarge, om te kunnen concurreren met de grote ketens.

 

“De boeren krijgen een betere prijs dan elders”, verzekert Boudoudah. “Dat moet ook wel, want we hebben met onze aankopen niet de macht van de supermarkt. Dat betekent dat we genoegen nemen met een lagere marge.”

 

In Belgomarkt zijn niet alle producten te vinden die in een normale supermarkt te vinden zijn, voornamelijk omdat er alleen maar Belgische producten verkocht worden. Voor de meer exotische producten moet de klant dus nog steeds naar de concurrentie. Belgomarkt streeft er wel naar om 90 procent van het boodschappenlijstje van zijn klanten te kunnen invullen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.