Belgomarkt kent straffe start en is onmiddellijk uitverkocht | RetailDetail

Belgomarkt kent straffe start en is onmiddellijk uitverkocht

Belgomarkt kent straffe start en is onmiddellijk uitverkocht

Belgomarkt, de supermarkt met alleen maar Belgische producten, is deze week geopend in Brussel. Die opening was een ongezien succes, want na één dag moesten de deuren alweer gesloten worden, omdat alles uitverkocht was.

 

“Elke dag een stukje vlotter”

Vanwege de ongewoon sterke verkoop, werd besloten om de winkel donderdagochtend, een dag na de opening, gesloten te houden, om de medewerkers de tijd te geven om de rekken opnieuw te vullen. Ondertussen stond het publiek buiten al opnieuw aan te schuiven.

 

“Het zou vanaf nu elke dag een stukje vlotter moeten gaan om de winkel te openen”, zegt Dalilah Boudoudah van Belgomarkt volgens De Standaard. “Zo’n succes hadden we niet verwacht. Dat betekent dat mensen geloven dat ze een impact hebben op hun ecologische voetafdruk. Daar zijn we blij mee.”

 

Lagere marge om te kunnen concurreren

Niet enkel het puur Belgische aanbod slaat aan bij de consument, ook de lage prijzen werken mee aan het succes. Belgomarkt doet het daarbij wel met een lagere winstmarge, om te kunnen concurreren met de grote ketens.

 

“De boeren krijgen een betere prijs dan elders”, verzekert Boudoudah. “Dat moet ook wel, want we hebben met onze aankopen niet de macht van de supermarkt. Dat betekent dat we genoegen nemen met een lagere marge.”

 

In Belgomarkt zijn niet alle producten te vinden die in een normale supermarkt te vinden zijn, voornamelijk omdat er alleen maar Belgische producten verkocht worden. Voor de meer exotische producten moet de klant dus nog steeds naar de concurrentie. Belgomarkt streeft er wel naar om 90 procent van het boodschappenlijstje van zijn klanten te kunnen invullen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.