Ben Fresh volledig in handen van Greenyard | RetailDetail

Ben Fresh volledig in handen van Greenyard

Ben Fresh volledig in handen van Greenyard
Shutterstock

Greenyard neemt ook de overige aandelen over van Ben Fresh, dat sinds kort door het leven gaat als Greenyard Fresh Direct Belgium. Het bedrijf, dat groenten en fruit levert aan franchisesupermarkten, was al voor 51 procent in handen van Greenyard.

 

Ruil aandelen

Oprichter Ben De Pelsmaeker had nog 49 procent van de aandelen van zijn voormalige Ben Fresh in handen, maar ruilt die nu dus ook in voor aandelen bij Greenyard. Het is niet duidelijk hoeveel aandelen De Pelsmaeker bij Greenyard ontvangt. Hij blijft wel leiding geven over de divisie binnen Greenyard, schrijft De Tijd.

 

Greenyard Fresh Direct Belgium haalde in 2017 een omzet van 115 miljoen euro omzet, maar slikte daarbij wel een bedrijfsverlies van 2,8 miljoen euro. 

 

Greenyard blijft verder inzetten op acquisities. Begin dit jaar deed het nog een poging om het Amerikaanse Dole Food in handen te krijgen, maar dat werd uiteindelijk verkocht aan het Ierse Total Produce.

 

Sinds februari staat Hein Deprez opnieuw als CEO aan het hoofd van Greenyard. Hij volgende in die positie Marleen Vaesen op, nadat in onderling overleg werd besloten dat zij het bedrijf zou verlaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.