Beursanalist verkiest Ahold Delhaize boven Carrefour | RetailDetail

Beursanalist verkiest Ahold Delhaize boven Carrefour

Beursanalist verkiest Ahold Delhaize boven Carrefour

Analisten van investeringsbank Bryan Garnier trekken in hun favorietenlijstje voor de categorie Food Retail volop de kaart van Ahold Delhaize. Vorig jaar was het Franse Carrefour nog de favoriet.

“Goed alternatief in bedrijfstak die lijdt onder duidelijk gebrek aan groei”

In hun gisteren gepubliceerde analistenrapport prijzen de aandelenspecialisten vooral de veerkracht van het Nederlands-Belgische concern onder moeilijke marktomstandigheden. Ze wijzen er ook op dat de nieuwe fusiegroep nagenoeg niet is blootgesteld aan slecht presterende opkomende markten.

 

Voorts kan Ahold Delhaize prat gaan op een van de beste vrije kasstromen in de sector (dat is de beste graadmeter voor de financiële gezondheid van een bedrijf) en levert de fusie ook flink wat besparingen op die het totale kostenplaatje positief zullen beïnvloeden. Begin december, in de aanloop naar zijn beleggersdag, liet het management al weten dat Ahold Delhaize op schema ligt om de beoogde synergievoordelen van 500 miljoen euro in 2019 te realiseren.

 

Last but not least zal het eerder aangekondigde plan om alleen al dit jaar voor één miljard euro aan eigen aandelen in te kopen, de koers van het aandeel ondersteunen. Bryan Garnier ziet in het aandeel dan ook “een goed alternatief in een bedrijfstak die te lijden heeft onder een duidelijk gebrek aan groei”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.