Bij Lidl Lochristi kiezen medewerkers zelf hun uren | RetailDetail

Bij Lidl Lochristi kiezen medewerkers zelf hun uren

Bij Lidl Lochristi kiezen medewerkers zelf hun uren
© Idea Studio / Shutterstock.com

In de Lidl in Lochristi kiezen de medewerkers maandelijks zelf hun werktijden. Winkelmanager Liesbeth De Meyer wil zo het personeel helpen een beter evenwicht te vinden tussen werk en privéleven.

 

Initiatief vanuit de winkel

De Lidl-vestiging van Lochristi telt veertien vaste medewerkers en twee jobstudenten. “Die krijgen allemaal een week de tijd om voor de vier weken erna de uren in te vullen waarop ze het liefst willen werken”, vertelt De Meyer aan Jobat. Meestal lukt het om iedereen de werktijden te geven die ze vragen. Er zijn wel een aantal spelregels: zo mag niemand een vaste vrije dag claimen en als iemand vrij wil op zaterdag moet dat altijd worden overlegd. Iedereen doet ook minstens twee keer een vroege shift en minimaal twee keer een late shift. Verder vult iedereen zijn werkrooster vrij in.

 

Het initiatief komt vanuit de winkel zelf, niet vanuit het hoofdkantoor van Lidl, en wordt ook helemaal door de winkelmanager georganiseerd. “Onze mensen vinden het fantastisch. Met dit systeem kan iemand, die bijvoorbeeld zondagavond iets heeft gepland, ervoor kiezen om niet op maandagmorgen te werken”, aldus De Meyer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.