Bij Mondelez België verdwijnen 82 banen | RetailDetail

Bij Mondelez België verdwijnen 82 banen

Bij Mondelez België verdwijnen 82 banen

Voedingsproducent Mondelez International, bij ons bekend van merken als Côte d’Or, Lu, Milka, TUC, Grany en Stimorol, zal waarschijnlijk 82 banen schrappen in België. De meeste van die jobs zouden verdwijnen op het hoofdkantoor in Mechelen.

Manier van werken vereenvoudigen

Mondelez wil immers zijn manier van werken vereenvoudigen, standaardiseren en gelijkschakelen op wereldwijd niveau. Dat houdt onder andere in dat er gemeenschappelijke platformen en dienstencentra worden ingevoerd, schrijft het Nieuwsblad. De directie laat in een eerste mededeling weten dat het zal proberen om de sociale impact van het banenverlies zo klein mogelijk wil houden en dat er zo snel mogelijk gesprekken worden opgestart met de personeelsvertegenwoordigers.

 

Bij Mondelez International werken in de Benelux meer dan 2.600 mensen, waarvan 296 op het hoofdkantoor in Mechelen. Daarnaast is het ook aanwezig met een Nederlands hoofdkantoor in Oosterhout en productielocaties in Herentals, Halle en Namen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.