Bijenkorf opent nieuw City Café in Den Haag | RetailDetail

Bijenkorf opent nieuw City Café in Den Haag

Bijenkorf opent nieuw City Café in Den Haag

De Bijenkorf heeft in Den Haag een nieuw café geopend in zijn warenhuis. Het gaat om een nieuw concept waarbij extra aandacht wordt besteedt aan lokale accenten en aan het interieur.

Restyling in lijn met warenhuis

City Café, zoals de nieuwe horecagelegenheid heet, biedt naast koffie- en theespecialiteiten, ook sandwiches, salades en patisserie aan. Dat patisserie-aanbod is evenwel in een Haags jasje gestoken: zo introduceert het warenhuis naast de bekende boltaart een Haagse Hopjestaart.

 

Ook worden in het City Café nieuwe technologische mogelijkheden ingezet. Via een tablet, de virtuele wijnsommelier, kunnen klanten met name bekijken welke wijn bij welk gerecht past en van welke druiven de wijn gemaakt is.

 

De Bijenkorf in Den Haag is afgelopen jaar geheel opnieuw ingericht. Het interieur van het City Café past bij de nieuwe stijl van het filiaal en is in het weekend een uur eerder geopend dan de overige afdelingen van het warenhuis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.