Bilder & De Clercq dan toch (nog) niet failliet | RetailDetail

Bilder & De Clercq dan toch (nog) niet failliet

Bilder & De Clercq dan toch (nog) niet failliet

Ondanks eerdere berichten zou de maaltijdenwinkel Bilder & De Clercq toch niet failliet zijn. De winkel is voorlopig wel gesloten, omdat de eigenaars op zoek zijn naar een oplossing om de onderneming te redden.

Verrassing

"Onze geldschieters lieten ons het afgelopen weekeinde weten dat ze er geen vertrouwen meer in hadden. Het is verschrikkelijk jammer, omdat het concept heel goed is. We hebben ons de blubber gewerkt. We doen nu ons uiterste best om te proberen verder te gaan, maar het is onduidelijk of dat gaat lukken. Misschien moeten we binnenkort toch ons faillissement aanvragen", zegt medeoprichter Rogier Leopold aan Het Parool.


Ook de eigenaars waren verbaasd over het plotse besluit van de geldschieters. "Vorige week werd nog zo'n 'Bilder & De Clercq Wall' gelanceerd op Schiphol - dat geeft wel aan dat de sluiting voor ons ook uit de lucht komt vallen."


Via zo'n Bilder & De Clercq Wall kunnen klanten maaltijden bestellen, waarna de nodige ingrediënten geleverd worden op de locatie van de muur. Het systeem is vooral gericht op werknemers in kantoorgebouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.