Bilder & De Clercq opent opnieuw de deuren | RetailDetail

Bilder & De Clercq opent opnieuw de deuren

Bilder & De Clercq opent opnieuw de deuren

Vier maanden na de sluiting is de eetwinkel van Bilder & De Clercq in het centrum van Amsterdam dit weekend opnieuw geopend. In september van vorig jaar was het bedrijf nog failliet verklaard.

Scherpere prijzen

Na het faillissement was er sprake van een snelle doorstart onder een nieuwe eigenaar, maar in november werd besloten om de heropening een tijdje uit te stellen. Toen werd er nog gesproken van een nieuwe start rond de feestdagen, maar dat is uiteindelijk midden januari geworden.


De nieuwe meerderheidsaandeelhouder H2H Business Participation heeft zijn tijd genomen voor de doorstart van Bilder & De Clercq, maar heeft geen grote wijzingen doorgevoerd aan het concept. De meeste aanpassingen zullen de klant zelfs niet opvallen.

 

Wel werd er voor gekozen om de prijzen scherper te maken. Er wordt ook samengewerkt met minder verschillende leveranciers, om zo de inkoopkracht van Bilder & De Clercq te vergroten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.