Bilder & De Clercq sluit tweede winkel | RetailDetail

Bilder & De Clercq sluit tweede winkel

Bilder & De Clercq sluit tweede winkel

Bilder & De Clercq sluit op 25 mei de tweede winkel aan de Ceintuurbaan in Amsterdam. De vestiging heeft niet het nodige succes gebracht. Daarom is na anderhalf jaar besloten de activiteiten te stoppen.

 

Meer inzetten op online en B2B

De vestiging aan De Clercqstraat in West blijft wel open, zo meldt de maaltijdenwinkel op Facebook. Bilder & De Clercq, dat maaltijden met ingrediënten voor twee personen biedt, laat verder weten dit jaar sterk in te zetten op bestellen en bezorgen via de website en app. De dienst wordt binnenkort uitgerold in Amsterdam.

 

Oprichters Diederik van Gelder en Rogier Leopold willen via de Bilder & De Clercq Wall ook de kantorenmarkt nog meer gaan bedienen. Op 1 mei opende een Wall in het duurzame gebouw The Edge op de Amsterdamse Zuidas, en er zijn plannen om de service in twee kantoren van TomTom aan te bieden.

 

 

De maaltijdformule startte eind maart tevens bij zes Plus-supermarkten met Vers Koken op maat. Bij deze proef, die eind deze maand eindigt, levert Bilder & De Clercq maaltijden met ingrediënten op maat aan Plus. Plus wil zo voedselverspilling terugdringen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.