Bilder & De Clerq wint retailprijs in New York | RetailDetail

Bilder & De Clerq wint retailprijs in New York

Bilder & De Clerq wint retailprijs in New York

Foodformule Bilder & De Clerq heeft in New York de Ebeltoft Retail Innovation Award 2015 gewonnen. De formule ontving de prijs tijdens de Big Show van de National Retail Federation, waar jaarlijks innovatieve concepten uit diverse landen worden gepresenteerd.

Maaltijdenwinkels in Amsterdam

Bilder&DeClercq, een Amsterdamse winkelformule met presentatie van maaltijdingrediënten, werd ontwikkeld door Rogier Leopold en Diederik Gelder.  Bilder & De Clercq is ingericht op basis van veertien gerechten plus recepten, waarvoor de ingrediënten voor een of twee personen bij elkaar worden gepresenteerd.


De maaltijdenwinkel heeft twee vestigingen: op de hoek van de Bilderdijkstraat en de Clerqstraat en aan de Ceintuurbaan.


Bestelmuur bij Google

Vorig najaar begon de formule in opdracht van Google Nederland in Amsterdam ook een Bilder&De Clercq Wall. Met deze interactieve bestelmuur kunnen medewerkers van het Google-kantoor hun ingrediënten voor de maaltijd bestellen.


Daarvoor moeten zij de Bilder & De Clercq-app downloaden en betaalgegevens invoeren. Vervolgens kunnen ze bestellen via de app of de Bilder & De Clercq Wall op kantoor. De bestelde ingrediënten worden bij Google bezorgd.

 

Bilder & de Clerq is geïnspireerd op het Duitse concept Kochhaus, dat tien vestigingen heeft in onder andere Berlijn, Hamburg en Frankfurt. Dat Kochhaus-concept heeft inmiddels ook navolging in Antwerpen. Hier vindt de klant bij HNGRY aan de Kleine Markt wekelijks tien variërende gerechten met alle ingrediënten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.