Bilder & De Clerq wint retailprijs in New York | RetailDetail

Bilder & De Clerq wint retailprijs in New York

Bilder & De Clerq wint retailprijs in New York

Foodformule Bilder & De Clerq heeft in New York de Ebeltoft Retail Innovation Award 2015 gewonnen. De formule ontving de prijs tijdens de Big Show van de National Retail Federation, waar jaarlijks innovatieve concepten uit diverse landen worden gepresenteerd.

Maaltijdenwinkels in Amsterdam

Bilder&DeClercq, een Amsterdamse winkelformule met presentatie van maaltijdingrediënten, werd ontwikkeld door Rogier Leopold en Diederik Gelder.  Bilder & De Clercq is ingericht op basis van veertien gerechten plus recepten, waarvoor de ingrediënten voor een of twee personen bij elkaar worden gepresenteerd.


De maaltijdenwinkel heeft twee vestigingen: op de hoek van de Bilderdijkstraat en de Clerqstraat en aan de Ceintuurbaan.


Bestelmuur bij Google

Vorig najaar begon de formule in opdracht van Google Nederland in Amsterdam ook een Bilder&De Clercq Wall. Met deze interactieve bestelmuur kunnen medewerkers van het Google-kantoor hun ingrediënten voor de maaltijd bestellen.


Daarvoor moeten zij de Bilder & De Clercq-app downloaden en betaalgegevens invoeren. Vervolgens kunnen ze bestellen via de app of de Bilder & De Clercq Wall op kantoor. De bestelde ingrediënten worden bij Google bezorgd.

 

Bilder & de Clerq is geïnspireerd op het Duitse concept Kochhaus, dat tien vestigingen heeft in onder andere Berlijn, Hamburg en Frankfurt. Dat Kochhaus-concept heeft inmiddels ook navolging in Antwerpen. Hier vindt de klant bij HNGRY aan de Kleine Markt wekelijks tien variërende gerechten met alle ingrediënten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.