Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen
Colruyt Group

Ook Bio-Planet springt nu op de kar van de stadswinkel. De bioketen van Colruyt Group opent binnenkort haar eerste winkel in het hartje van Antwerpen en brengt zo haar bioproducten meer binnen het bereik van mensen zonder wagen.

 

Drie nieuwe Bio-Planets per jaar

Vanaf 4 mei zullen Antwerpse liefhebbers van biovoeding ook terecht kunnen in de eerste stadswinkel van Bio-Planet. De biologische supermarktketen vestigt zich op het Eilandje, vlakbij het MAS. Daar krijgen klanten het volledige assortiment van Bio-Planet van zo'n 6.000 producten voorgeschoteld, waaronder ook vegetarische en veganistische voeding.

 

Bio-Planet wil nog meer winkels in de stad openen, maar dat blijkt niet eenvoudig: "Panden met een oppervlakte van zo'n 600 m2, die bovendien vlot bereikbaar zijn met de wagen, zijn in de meeste steden niet dikgezaaid," liet directeur Jo Ghislain weten aan De Tijd. In die steden heeft de bio-keten ook meer concurrentie, onder meer van sectorgenoot Färm, die in Brussel al zes winkels heeft. Ook de buurtwinkels van Carrefour en Delhaize zetten steeds meer in op bioproducten in hun assortiment.

 

Bio-Planet heeft vandaag 28 winkels, die allemaal langs grote wegen in de stadsrand gevestigd zijn. Met de opening van een winkel in het Antwerpse stadscentrum bevestigt Colruyt Group zijn ambitie om ook de biowinkels, waarvan er elk jaar drie nieuwe de deuren zullen openen, te laten groeien in de steden. Eerder al zette de groep sterk in op zijn netwerk van Okay-buurtwinkels, dat vandaag 126 filialen telt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.