Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen
Colruyt Group

Ook Bio-Planet springt nu op de kar van de stadswinkel. De bioketen van Colruyt Group opent binnenkort haar eerste winkel in het hartje van Antwerpen en brengt zo haar bioproducten meer binnen het bereik van mensen zonder wagen.

 

Drie nieuwe Bio-Planets per jaar

Vanaf 4 mei zullen Antwerpse liefhebbers van biovoeding ook terecht kunnen in de eerste stadswinkel van Bio-Planet. De biologische supermarktketen vestigt zich op het Eilandje, vlakbij het MAS. Daar krijgen klanten het volledige assortiment van Bio-Planet van zo'n 6.000 producten voorgeschoteld, waaronder ook vegetarische en veganistische voeding.

 

Bio-Planet wil nog meer winkels in de stad openen, maar dat blijkt niet eenvoudig: "Panden met een oppervlakte van zo'n 600 m2, die bovendien vlot bereikbaar zijn met de wagen, zijn in de meeste steden niet dikgezaaid," liet directeur Jo Ghislain weten aan De Tijd. In die steden heeft de bio-keten ook meer concurrentie, onder meer van sectorgenoot Färm, die in Brussel al zes winkels heeft. Ook de buurtwinkels van Carrefour en Delhaize zetten steeds meer in op bioproducten in hun assortiment.

 

Bio-Planet heeft vandaag 28 winkels, die allemaal langs grote wegen in de stadsrand gevestigd zijn. Met de opening van een winkel in het Antwerpse stadscentrum bevestigt Colruyt Group zijn ambitie om ook de biowinkels, waarvan er elk jaar drie nieuwe de deuren zullen openen, te laten groeien in de steden. Eerder al zette de groep sterk in op zijn netwerk van Okay-buurtwinkels, dat vandaag 126 filialen telt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.