Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award | RetailDetail

Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award

Biobakkerij De Trog wint Factory of the Future Award

De ambachtelijke biobakkerij De Trog heeft de Factory of the Future Award van FEVIA Vlaanderen gewonnen. Die prijs wordt uitgereikt aan bedrijven die werken aan toekomstgerichte productiemethodes.

 

Investeren in robotica

De bakkerij werkte de voorbije jaren samen met Flanders’ FOOD, het innovatieplatform voor de Vlaamse voedingsindustrie, en investeerde zo in robotica en zelf-ontwikkelde smartglasses met augmented reality. Het wordt nu beloond voor die inspanningen met de Factory of the Future Award.

 

Biobakkerij De Trog groeide de voorbije jaren uit van een klein bakkerij naar een bedrijf met een productiesite van meer dan 6.000 vierkante meter en een omzet van 15 miljoen euro. De omzet is zo verdrievoudigd de voorbije vier jaar en ook het aantal werknemers verdubbelde.

 

Om die groei te kunnen maken heeft het bedrijf sterk geïnvesteerd in innovatie en automatisering. Daarnaast worden er ook regelmatig opleidingen voorzien voor de werknemers en worden die werknemers actief betrokken bij het dagdagelijkse bestuur van het bedrijf.

 

“Met deze dubbele aanpak is Biobakkerij De Trog klaar om de uitdagingen van de vierde industriële revolutie aan te gaan. FEVIA Vlaanderen en Flanders’ FOOD feliciteren Biobakkerij De Trog dan ook met een verdiende Factory of the Future award”, schrijft FEVIA op zijn website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.