Biosupermarkt Origin’O opent deuren in Aalst | RetailDetail

Bioketen Origin’O opent deuren in Aalst

Bioketen Origin’O opent deuren in Aalst
Facebook Origin'O

In Aalst is de zeventiende vestiging van de biologische winkelketen Origin’O geopend. De uitbaatster van de nieuwe vestiging had al lange tijd een kleine natuurwinkel in de Molenstraat, maar kon daar niet voldoen aan de vraag.

Advies

“Bio zit al een tijdje in de lift. In Aalst was er nog altijd geen biologische verswinkel, tot vandaag dus”, zegt uitbaatster Geneviève Spruyt aan HLN. Klanten kunnen in de winkel niet enkel terecht voor hun dagelijkse inkopen: de zaak heeft immers een eigen keuken die momenteel voornamelijk nog proevertjes maakt, maar waar op termijn ook meeneemmaaltijden zullen worden bereid. Er is ook een kleine bar voorzien, zodat de maaltijden ter plaatse kunnen worden genuttigd.

 

Daarnaast probeert Origin’O sterk in te zetten op contact met de klant. “Iedereen kan in onze store terecht voor advies rond biovoeding, bepaalde diëten of allergieën.” De keten focust naar eigen zeggen ook op lokale producten: “Het bioconcept berust op pure en lokale producten. Omdat de gezondheid van mens en milieu bovenaan het lijstje pronkt, wordt er extra aandacht geschonken aan de versheid en oorsprong van het assortiment.”

 

Klanten kunnen bij Origin’O ook niet met cash geld betalen. Voornamelijk uit veiligheidsoverwegingen worden in de winkel enkel betaalkaarten aanvaard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.