Bioketen Sequoia zet stap naar Vlaanderen | RetailDetail

Bioketen Sequoia zet stap naar Vlaanderen

Bioketen Sequoia zet stap naar Vlaanderen
Foto's: Sequoia

Op donderdag 19 oktober opende Sequoia Bio & Natural Market haar zevende vestiging, in Hoeilaart. Het is voor de retailer de eerste winkel in Vlaanderen.

Bio-pionier

Sequoia startte al in 1988 en mag dus een pionier genoemd worden in de wereld van de biologische supermarkten. De winkels verkopen meer dan 8.000 referenties biologische en natuurproducten, vers is goed voor zo’n 40% van de omzet. Daarbij gaat het om fruit en groenten, zuivel, brood, en traiteurswaren. Daarnaast vind je in de rekken ook dranken, wijn, gezonde snacks, bulkproducten en een hoekje met natuurlijke voedingssupplementen, biocosmetica en essentiële oliën. Ook verkopen de winkels ecologische huishoudproducten en biologische diervoeding.

 

In Hoeilaart vestigde Sequoia zich in een pand van 650 m², waar eerder O’Cool en Carrefour Market gevestigd waren. De winkel is volledig in het Nederlands ingericht en ook het team is Nederlandstalig. De winkel heeft een kinderhoek en een ruimte waar kookateliers zullen plaatsvinden en informatiesessies over gezonde voeding.

 

De andere winkels van de keten bevinden zich in Edingen, Stokkel, Ukkel, Waterloo, Watermaal-Bosvoorde en Waver. De retailer verwacht dit jaar een omzet van zeventien miljoen euro te realiseren en ambieert elk jaar één à twee nieuwe winkels te openen. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.