Biowinkel SuperFair bestaat een jaar | RetailDetail

Biowinkel SuperFair bestaat een jaar

Biowinkel SuperFair bestaat een jaar

Biologische winkel SuperFair viert haar eenjarig bestaan vanaf morgen tot en met zondag met gratis appeltaartjes bij 20 euro aan boodschappen en met acht aanbiedingen voor 1 euro.De formule opende op 4 februari vorig jaar de eerste winkel van 500 vierkante meter aan de Utrechtse Biltstraat.

 

Klantenkring voor biologisch

Een jaar na dato heeft de winkel een vaste klantenkring opgebouwd en is SuperFair een begrip in de wijk. Ondernemer en initiatiefnemer Harrie Westra is veel zelf in de winkel te vinden. “We horen vaak dat mensen het prettig winkelen bij ons vinden door de persoonlijke aandacht die we voor ze hebben en de prettige sfeer. Daarnaast hebben we het grootste aanbod in biologische producten in Utrecht en steeds meer vaste biokopers weten ons te vinden. Ook meer en meer bedrijven kiezen voor biologisch. Zo bezorgen we de boodschappen bij drie kinderdagverblijven in Utrecht aan huis."

 

SuperFair wil gezonde en biologische producten betaalbaar maken voor iedereen. In de winkel vindt de klant een assortiment van 6.500 biologische producten. De nadruk ligt op versproducten, met brood, kaas en groenten en fruit als speerpunten. De winkel brengt naast biologische kruidenierswaren ook biologische verzorgingsproducten en producten voor in en om het huis.

 

Oprichter Harrie Westra wil met SuperFair een biologisch assortiment, door een mix van producten, 5 tot 6% voordeliger aanbieden dan reguliere formules. "We streven naar 20 euro, de gemiddelde besteding in de natuurvoedingswinkel, maar zitten hier nog niet aan. Op termijn moet de weekomzet tussen 30.000 en 50.000 euro liggen”, zo liet Westra vorig jaar aan RetailDetail Magazine Food weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.