Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over | RetailDetail

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

 

Werknemers blijven aan boord

Samen hebben beide bedrijven momenteel een omzet van 85 miljoen euro en tegen 2020 moet de grens van 100 miljoen euro omzet gehaald worden. Alle werknemers, 70 in België en 250 in Nederland, blijven na de overname aan boord. Ook de verschillende merknamen blijven gewoon bestaan. “Door de krachten van beide bedrijven te bundelen, zijn we klaar om in de toekomst onze marktpositie verder te versterken, ook over de grenzen heen”, zegt co-CEO Joris Seghers over het idee achter de overname. 

 

Zowel Biscuiterie Seghers als Euro Patisserie produceren allerhande koekjes voor verschillende huismerken. “Onze koekjes vind je als huismerk in supermarkten over de hele wereld. Omdat we daardoor al een aantal jaren groeien, moesten we zoeken naar een manier om ook in de toekomst die groei te kunnen blijven waarmaken op een kwaliteitsvolle manier. Dat we uiteindelijk de krachten bundelen met onze Nederlandse partner, voelt als een heel logische stap”, aldus co-CEO Pascal Seghers.

 

Complementair

“Onze relatie met Biscuiterie Seghers is al jarenlang bijzonder goed. We zijn ook erg complementair, zowel qua producten als qua afzetmarkten. Daarom is dit voor ons de ideale partij om onze activiteiten verder te zetten”, voegt Frits Veldwijk van Euro Pâtisserie daar aan toe.

 

Buisciterie Seghers voert zijn koekjes naar een vijftiental landen uit, voornamelijk in Europa. De producten van Euro Patisserie zijn in meer dan veertig landen te vinden, vooral in Engeland en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.