Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over | RetailDetail

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

 

Werknemers blijven aan boord

Samen hebben beide bedrijven momenteel een omzet van 85 miljoen euro en tegen 2020 moet de grens van 100 miljoen euro omzet gehaald worden. Alle werknemers, 70 in België en 250 in Nederland, blijven na de overname aan boord. Ook de verschillende merknamen blijven gewoon bestaan. “Door de krachten van beide bedrijven te bundelen, zijn we klaar om in de toekomst onze marktpositie verder te versterken, ook over de grenzen heen”, zegt co-CEO Joris Seghers over het idee achter de overname. 

 

Zowel Biscuiterie Seghers als Euro Patisserie produceren allerhande koekjes voor verschillende huismerken. “Onze koekjes vind je als huismerk in supermarkten over de hele wereld. Omdat we daardoor al een aantal jaren groeien, moesten we zoeken naar een manier om ook in de toekomst die groei te kunnen blijven waarmaken op een kwaliteitsvolle manier. Dat we uiteindelijk de krachten bundelen met onze Nederlandse partner, voelt als een heel logische stap”, aldus co-CEO Pascal Seghers.

 

Complementair

“Onze relatie met Biscuiterie Seghers is al jarenlang bijzonder goed. We zijn ook erg complementair, zowel qua producten als qua afzetmarkten. Daarom is dit voor ons de ideale partij om onze activiteiten verder te zetten”, voegt Frits Veldwijk van Euro Pâtisserie daar aan toe.

 

Buisciterie Seghers voert zijn koekjes naar een vijftiental landen uit, voornamelijk in Europa. De producten van Euro Patisserie zijn in meer dan veertig landen te vinden, vooral in Engeland en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.