BNP Paribas Fortis investeert in brouwer Het Anker | RetailDetail

BNP Paribas Fortis investeert in brouwer Het Anker

BNP Paribas Fortis investeert in brouwer Het Anker

BNP Paribas Fortis Private Equity heeft een minderheidsaandeel genomen in de Mechelse brouwer Het Anker. Zo wil het de investerings- en expansieplannen van de brouwer van onder andere het bier Gouden Carolus verder ondersteunen.

Familiale karakter behouden

“De gedeelde visie achter deze beslissing zal ons toelaten de brouw- en distilleeractiviteiten verder uit te breiden via een gericht investeringsprogramma. Voor mij is het familiale karakter van de groeiende onderneming van groot belang. Dankzij dit akkoord zijn we gesterkt om de familiale- en zakelijke uitdagingen in de toekomst aan te gaan”, aldus eigenaar Charles Leclef. BNP Paribas Fortis en Leclef werken al sinds 1984 samen, en beloven om ook nu de  familiale identiteit van het bedrijf te behouden.

 

“Het Anker heeft alle kenmerken van een gezonde Belgische familiale KMO. De kapitaalverhoging geeft de onderneming financiële ruimte om haar expansieplannen op duurzame wijze te realiseren. Anderzijds biedt onze investering een oplossing om ook in de toekomst het bedrijf familiaal te verankeren. De kapitaalverhoging in Het Anker is daarom een perfecte illustratie van de investeringsaanpak van BNPP Fortis Private Equity”, voegt investeringsdirecteur Raf Moons daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.