Bockbieren in opmars | RetailDetail

Bockbieren in opmars

Bockbieren in opmars

Uit de cijfers van brancheorganisatie Nederlandse Brouwers blijkt dat er dit jaar een stuk meer herfstbockbieren op de markt zijn dan een jaar geleden. Die worden traditioneel gelanceerd in het eerste weekend van oktober.

Groei lokale brouwerijen

Vorig jaar waren er ongeveer 90 bockbieren te vinden in de winkel, maar dit jaar zijn dat er nog eens 35 meer. "Met ruim 125 nieuwe herfstbockbieren dit najaar, heeft de consument veel keuze. Bockbier is een prachtig seizoensbier dat zich bij uitstek leent om te combineren bij mooie gerechten", zegt Cees-Jan Adema van de Nederlandse Brouwers.

 

De lancering van de verschillende bockbieren is ook terug te vinden bij heel wat restaurants in Nederland, die in november de combinatie van bockbieren en een maaltijd onder de aandacht brengen.

 

De groei van het aantal bockbieren is te danken aan het groeiende aantal lokale brouwerijen in Nederland, maar ook aan de opmars van de speciaalbieren. Steeds meer Nederlandse consumenten drinken immers wel eens speciaalbier: volgens het Nationaal Bieronderzoek is dat aantal al opgelopen tot 78 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.