Bockbieren in opmars | RetailDetail

Bockbieren in opmars

Bockbieren in opmars

Uit de cijfers van brancheorganisatie Nederlandse Brouwers blijkt dat er dit jaar een stuk meer herfstbockbieren op de markt zijn dan een jaar geleden. Die worden traditioneel gelanceerd in het eerste weekend van oktober.

Groei lokale brouwerijen

Vorig jaar waren er ongeveer 90 bockbieren te vinden in de winkel, maar dit jaar zijn dat er nog eens 35 meer. "Met ruim 125 nieuwe herfstbockbieren dit najaar, heeft de consument veel keuze. Bockbier is een prachtig seizoensbier dat zich bij uitstek leent om te combineren bij mooie gerechten", zegt Cees-Jan Adema van de Nederlandse Brouwers.

 

De lancering van de verschillende bockbieren is ook terug te vinden bij heel wat restaurants in Nederland, die in november de combinatie van bockbieren en een maaltijd onder de aandacht brengen.

 

De groei van het aantal bockbieren is te danken aan het groeiende aantal lokale brouwerijen in Nederland, maar ook aan de opmars van de speciaalbieren. Steeds meer Nederlandse consumenten drinken immers wel eens speciaalbier: volgens het Nationaal Bieronderzoek is dat aantal al opgelopen tot 78 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.