Bolland: "M&S Amsterdam is topfiliaal" | RetailDetail

Bolland: "M&S Amsterdam is topfiliaal"

Bolland: "M&S Amsterdam is topfiliaal"

De eerste vestiging van Marks & Spencer terug in Nederland is een succes. "Geen enkele winkel van ons verkoopt meer crumpets, Indiase maaltijden en clotted cream. Het is één van onze betere filialen", straalt topman Marc Bolland over de Amsterdamse winkel.

Maximum twee M&S-warenhuizen in Nederland

De vestiging in de Kalverstraat is weliswaar een kleine winkel die vooral levensmiddelen verkoopt, maar komende week opent in Den Haag een compleet warenhuis, waardoor de comeback van Marks & Spencer in Nederland écht vorm begint te krijgen. In 2016 opent de onderneming zo'n soortgelijke grote vestiging aan het Rokin in Amsterdam. M&S is in Nederland ook actief bij pompshops.

 

Sinds zijn aantreden in 2010 heeft Bolland bij M&S veel dingen veranderd. Naar eigen zeggen trof hij een "19e-eeuws schilderij aan dat bedekt was onder een laag stof", toe aan een restauratie. "Ik heb een volledig nieuwe auto moeten bouwen. Maar hij is bijna klaar. En hij rijdt nu", zegt de Nederlandse topman van het Britse warenhuisconcern in een vraaggesprek met De Telegraaf. Daarmee doelt hij onder meer op de snelgroeiende verkopen via internet.

 

Andere plaatsen dan Amsterdam en Den Haag hoeven volgens Bolland niet te hopen op de komst van een M&S-warenhuis: met de twee vestigingen zit Nederland aan zijn limiet. De topman van Marks & Spencer denkt wel dat het aantal pompshops met een foodafdeling van M&S de komende jaren verder gaat groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.