Bols op weg naar Amsterdamse beurs | RetailDetail

Bols op weg naar Amsterdamse beurs

Bols op weg naar Amsterdamse beurs

Lucas Bols, het moederbedrijf achter de likeuren en jenevers van het merk Bols, heeft plannen om naar de beurs van Amsterdam te trekken. Het hoopt daarmee een bedrag van 125 miljoen euro op te halen.

"Logische volgende stap"

Er is nog geen exact tijdstip vrijgegeven voor de beursgang, maar bij het bedrijf verwachten ze die in de nabije toekomst, afhankelijk van hoe de markt zich gedraagt. Er zullen nieuw aandelen worden uitgegeven, die voornamelijk bedoeld zijn voor Nederlandse investeerders. Slechts een klein aandeel zal ook beschikbaar zijn voor investeerders van buiten Nederland.

 

"We zien deze IPO als een logische volgende stap in de ontwikkeling van ons bedrijf. Na onze buy-out in 2006 hebben we sterke marktposities in West-Europa en Noord-Amerika ontwikkeld en een belangrijke aanwezigheid in Azië en opkomende markten. [...] We kijken uit naar de volgende stap in onze ontwikkeling", aldus CEO Huub van Doorne in een verklaring.

 

Lucas Bols werd in 2000 overgenomen door Rémy Cointreau, maar voerde in 2006 een buy-out uit onder leiding van Van Doorne en met steun van AAC Capital.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.