Bompard dicht bij benoeming tot topman van Carrefour | RetailDetail

Bompard dicht bij benoeming tot topman van Carrefour

Bompard dicht bij benoeming tot topman van Carrefour

De topman van Fnac-Darty, Alexandre Bompard, staat dicht bij een overstap naar Carrefour, waar hij Georges Plassat kan opvolgen. Dat moet liefst voor de algemene vergadering van aandeelhouders op 15 juni.

Nieuwe topman kan adelbrieven voorleggen

In mei 2018 houdt de nu 68-jarige Georges Plassat het voor bekeken als topman van Carrefour. Aangezien hij al aangaf dat hij zijn opvolger een jaar lang wil inwerken, werd het stilaan tijd om een opvolger aan te duiden. Na maandenlange strijd zou de keuze nu op de 44-jarige Alexandre Bompard zijn gevallen, de huidige topman van Fnac-Darty, al is het wachten op een definitieve bevestiging.

 

Volgens Le Journal du Dimanche zou het de bedoeling zijn om de keuze publiek te maken voor de algemene vergadering van aandeelhouders van de distributiegroep op 15 juni. Bompard kan alvast adelbrieven voorleggen: de beurskoers van Fnac is gestegen van 22 euro in juni 2013 naar 61 euro nu.

 

De vakbonden zijn niet echt te spreken over de waarschijnlijke nieuwe topman: ze wijzen erop dat hij bij Fnac honderden afdankingen doorvoerde, waardoor de werkdruk fors verhoogde. Tegelijkertijd legde hij zijn werknemers een loonmatiging op. Eerder deze maand maakten ze al hun grieven tegen de mogelijke keuze voor Bompard bekend aan afscheidnemend topman Plassat en de voornaamste aandeelhouders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.