Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland | RetailDetail

Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Het Kempense bedrijf Bon & Belge wil de wereld veroveren met ambachtelijke producten van Belgische bodem. Het bedrijf is een coöperatieve onderneming, waarbij de verschillende producenten allemaal onder hetzelfde merk gaan verkopen.

“Hele wereld veroveren”

“Vele ambachtelijke producenten komen met hun producten niet verder dan lokale verkoop. Wij willen die over heel Europa en zelfs heel de wereld verdelen”, zegt initiatiefneemster en gedelegeerd bestuurder Marijke Beel.

 

Momenteel bestaat de coöperatieve vennootschap uit zes leden, die pralines, koekjes, confituur, peperkoek en mosterd produceren. Al die producten zullen in het buitenland verkocht worden onder de naam Bon & Belge. In de toekomst moet het assortiment en ook het aantal leden nog verder uitbreiden.

 

Ook in eigen land ziet Beel nog potentieel voor het merk. “Ik denk bijvoorbeeld aan eindejaarpakketten voor internationale bedrijven. Onze ambitie is uiteindelijk om de hele wereld te veroveren”, zegt ze.

 

De eerste reacties op een beurs in Stockholm waren alvast positief. “Mensen feliciteren ons met de pure smaak van onze producten. Dat ambachtelijke, authentieke komt duidelijk naar voor in de smaak.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.