Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland | RetailDetail

Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Bon & Belge brengt Belgische delicatessen naar het buitenland

Het Kempense bedrijf Bon & Belge wil de wereld veroveren met ambachtelijke producten van Belgische bodem. Het bedrijf is een coöperatieve onderneming, waarbij de verschillende producenten allemaal onder hetzelfde merk gaan verkopen.

“Hele wereld veroveren”

“Vele ambachtelijke producenten komen met hun producten niet verder dan lokale verkoop. Wij willen die over heel Europa en zelfs heel de wereld verdelen”, zegt initiatiefneemster en gedelegeerd bestuurder Marijke Beel.

 

Momenteel bestaat de coöperatieve vennootschap uit zes leden, die pralines, koekjes, confituur, peperkoek en mosterd produceren. Al die producten zullen in het buitenland verkocht worden onder de naam Bon & Belge. In de toekomst moet het assortiment en ook het aantal leden nog verder uitbreiden.

 

Ook in eigen land ziet Beel nog potentieel voor het merk. “Ik denk bijvoorbeeld aan eindejaarpakketten voor internationale bedrijven. Onze ambitie is uiteindelijk om de hele wereld te veroveren”, zegt ze.

 

De eerste reacties op een beurs in Stockholm waren alvast positief. “Mensen feliciteren ons met de pure smaak van onze producten. Dat ambachtelijke, authentieke komt duidelijk naar voor in de smaak.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.