Boni sluit eigen webshop

Boni sluit eigen webshop
Boni

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Nieuwe online strategie

“Wij hebben veel geleerd van e-commerce met Boni Webwinkel”, zegt e-commercemanager Huub van der Horst in een persbericht. “Wij willen met de nieuwe online strategie gaan inzetten op de ideale online klantreis voor onze klanten. Dit moet ervoor gaan zorgen dat de communicatie en in te zetten communicatiekanalen beter afgestemd zijn op de klant, zodat wij klanten meer kunnen binden en boeien aan onze supermarkten.”

 

Wat die nieuwe online strategie exact inhoudt, is niet helemaal duidelijk, maar klanten die hun producten van Boni nog steeds online willen bestellen, hoeven niet te vrezen. De keten is al enkele jaren inkooppartner van online supermarkt Picnic en een deel van de producten zullen daar te vinden blijven.

 

De kans is ook niet onbestaande dat de relatie tussen die twee partijen binnenkort nog intenser wordt. Picnic huurt al twee jaar magazijnruimte bij Boni en begin deze maand lanceerden ze nog samen Fitbrood. Daarnaast is Boni-eigenaar Bouke van der Wal een van de grootste investeerders in Picnic.

 

“Wij moeten goed en goedkoop kunnen inkopen, en de proces- en distributiekosten moeten laag zijn. Onze inkooppartner moet die zaken dus op orde hebben. Boni is een partner met inkoopkracht en toonde zich vanaf het begin bovendien zeer geïnteresseerd in onze plannen. Ze hebben gedurende de ontwikkeling ook veel meegedacht”, liet Michael Muller, oprichter van Picnic, eerder nog aan Distrifood verstaan over de samenwerking met Boni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top