BP doet nieuwe proef met maaltijden

BP doet nieuwe proef met maaltijden

Olieketen BP doet een nieuwe poging om automobilisten te verleiden om hun boodschappen onderweg te doen. Bij zestien tankstations langs de Nederlandse snelwegen wordt als proef een assortiment kant-en-klare maaltijden aangeboden.

BP mikt hiermee vooral op alleenstaande automobilisten, die geen zin hebben om na thuiskomst ook nog een keer langs de supermarkt te gaan. Het prijsniveau van de maaltijden, tussen de 4,49 en 5,99 euro, is vergelijkbaar met die van een maaltijd bij Albert Heijn of een andere supermarktketen. Het assortiment bestaat uit pizza’s, Aziatische en Italiaanse maaltijden, soepen en stoommaaltijden.


De geschiedenis herhaalt zich - een beetje

In de jaren negentig werden tankstations gezien als een nieuwe groeimarkt voor boodschappen. Naar buitenlands voorbeeld sloten de grote supermarktketens allianties met exploitanten van tankstations voor de inrichting van gemakswinkels. Zo deed Albert Heijn zaken met Shell en was C1000 actief met Esso.


Vooral tankstations aan de randen van de steden zouden hier geschikt voor zijn, was de theorie. De experimenten waren echter geen lang leven beschoren en benzinemaatschappijen gingen weer hun eigen shops inrichten, inclusief soms een beperkt assortiment dagelijkse boodschappen.


BP heeft nu onder het motto 'Lekker makkelijk voor thuis' een schap met maaltijden ingericht. Als de proef bij de huidige zestien tankstations een succes is, overweegt het bedrijf uitbreiding naar veel meer locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top