BP doet nieuwe proef met maaltijden

BP doet nieuwe proef met maaltijden

Olieketen BP doet een nieuwe poging om automobilisten te verleiden om hun boodschappen onderweg te doen. Bij zestien tankstations langs de Nederlandse snelwegen wordt als proef een assortiment kant-en-klare maaltijden aangeboden.

BP mikt hiermee vooral op alleenstaande automobilisten, die geen zin hebben om na thuiskomst ook nog een keer langs de supermarkt te gaan. Het prijsniveau van de maaltijden, tussen de 4,49 en 5,99 euro, is vergelijkbaar met die van een maaltijd bij Albert Heijn of een andere supermarktketen. Het assortiment bestaat uit pizza’s, Aziatische en Italiaanse maaltijden, soepen en stoommaaltijden.


De geschiedenis herhaalt zich - een beetje

In de jaren negentig werden tankstations gezien als een nieuwe groeimarkt voor boodschappen. Naar buitenlands voorbeeld sloten de grote supermarktketens allianties met exploitanten van tankstations voor de inrichting van gemakswinkels. Zo deed Albert Heijn zaken met Shell en was C1000 actief met Esso.


Vooral tankstations aan de randen van de steden zouden hier geschikt voor zijn, was de theorie. De experimenten waren echter geen lang leven beschoren en benzinemaatschappijen gingen weer hun eigen shops inrichten, inclusief soms een beperkt assortiment dagelijkse boodschappen.


BP heeft nu onder het motto 'Lekker makkelijk voor thuis' een schap met maaltijden ingericht. Als de proef bij de huidige zestien tankstations een succes is, overweegt het bedrijf uitbreiding naar veel meer locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top