BP doet nieuwe proef met maaltijden

BP doet nieuwe proef met maaltijden

Olieketen BP doet een nieuwe poging om automobilisten te verleiden om hun boodschappen onderweg te doen. Bij zestien tankstations langs de Nederlandse snelwegen wordt als proef een assortiment kant-en-klare maaltijden aangeboden.

BP mikt hiermee vooral op alleenstaande automobilisten, die geen zin hebben om na thuiskomst ook nog een keer langs de supermarkt te gaan. Het prijsniveau van de maaltijden, tussen de 4,49 en 5,99 euro, is vergelijkbaar met die van een maaltijd bij Albert Heijn of een andere supermarktketen. Het assortiment bestaat uit pizza’s, Aziatische en Italiaanse maaltijden, soepen en stoommaaltijden.


De geschiedenis herhaalt zich - een beetje

In de jaren negentig werden tankstations gezien als een nieuwe groeimarkt voor boodschappen. Naar buitenlands voorbeeld sloten de grote supermarktketens allianties met exploitanten van tankstations voor de inrichting van gemakswinkels. Zo deed Albert Heijn zaken met Shell en was C1000 actief met Esso.


Vooral tankstations aan de randen van de steden zouden hier geschikt voor zijn, was de theorie. De experimenten waren echter geen lang leven beschoren en benzinemaatschappijen gingen weer hun eigen shops inrichten, inclusief soms een beperkt assortiment dagelijkse boodschappen.


BP heeft nu onder het motto 'Lekker makkelijk voor thuis' een schap met maaltijden ingericht. Als de proef bij de huidige zestien tankstations een succes is, overweegt het bedrijf uitbreiding naar veel meer locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top