BP doet nieuwe proef met maaltijden | RetailDetail

BP doet nieuwe proef met maaltijden

BP doet nieuwe proef met maaltijden

Olieketen BP doet een nieuwe poging om automobilisten te verleiden om hun boodschappen onderweg te doen. Bij zestien tankstations langs de Nederlandse snelwegen wordt als proef een assortiment kant-en-klare maaltijden aangeboden.

BP mikt hiermee vooral op alleenstaande automobilisten, die geen zin hebben om na thuiskomst ook nog een keer langs de supermarkt te gaan. Het prijsniveau van de maaltijden, tussen de 4,49 en 5,99 euro, is vergelijkbaar met die van een maaltijd bij Albert Heijn of een andere supermarktketen. Het assortiment bestaat uit pizza’s, Aziatische en Italiaanse maaltijden, soepen en stoommaaltijden.


De geschiedenis herhaalt zich - een beetje

In de jaren negentig werden tankstations gezien als een nieuwe groeimarkt voor boodschappen. Naar buitenlands voorbeeld sloten de grote supermarktketens allianties met exploitanten van tankstations voor de inrichting van gemakswinkels. Zo deed Albert Heijn zaken met Shell en was C1000 actief met Esso.


Vooral tankstations aan de randen van de steden zouden hier geschikt voor zijn, was de theorie. De experimenten waren echter geen lang leven beschoren en benzinemaatschappijen gingen weer hun eigen shops inrichten, inclusief soms een beperkt assortiment dagelijkse boodschappen.


BP heeft nu onder het motto 'Lekker makkelijk voor thuis' een schap met maaltijden ingericht. Als de proef bij de huidige zestien tankstations een succes is, overweegt het bedrijf uitbreiding naar veel meer locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.