BP vergroot herkenbaarheid duurzame producten

BP vergroot herkenbaarheid duurzame producten

Petroleumconcern BP gaat de herkenbaarheid van duurzame producten in het Wild Bean Cafe in zijn tankstations vergroten door ze te voorzien van het Kiest Bewust Beter-hart en het Beter Leven-keurmerk. Deze stap past in de Beter Leven-week, die vandaag begint.

Met keurmerk

BP Nederland biedt in het Wild Bean Cafe op de tankstations steeds meer producten aan die zijn bereid met eerlijkere en duurzamere ingrediënten. Zo is de koffie die in het Wild Bean Cafe wordt geschonken, gemaakt van koffiebonen met het UTZ-keurmerk: dat staat voor verantwoord werken met respect voor de natuur en de arbeidsomstandigheden van de betrokken boeren.

 

BP verkoopt al enige tijd gekookte eieren, diverse vleesproducten en snacks die worden geproduceerd onder het Beter Leven-keurmerk van de Dierenbescherming. Hoe meer sterren op het groene label, hoe beter het leven van de dieren is geweest. De visproducten met het MSC-keurmerk zijn van duurzaam gevangen vis.

 

De verkrijgbaarheid van deze producten op de BP-tankstations wordt vanaf deze week, in de Beter Leven-week van de Nederlandse Dierenbescherming, extra onder de aandacht gebracht. Dit gebeurt zowel op de tankstations zelf als via de media, waaronder radio.

 

BP is met ongeveer 350 tankstations actief op de Nederlandse brandstoffenmarkt. In het Wild Bean Cafe zijn versbereide broodjes en koffie verkrijgbaar. Aandacht voor duurzame en kwalitatief goede producten speelt zowel in de shop als het Wild Bean Cafe een rol.

Tags: