BP vergroot herkenbaarheid duurzame producten | RetailDetail

BP vergroot herkenbaarheid duurzame producten

BP vergroot herkenbaarheid duurzame producten

Petroleumconcern BP gaat de herkenbaarheid van duurzame producten in het Wild Bean Cafe in zijn tankstations vergroten door ze te voorzien van het Kiest Bewust Beter-hart en het Beter Leven-keurmerk. Deze stap past in de Beter Leven-week, die vandaag begint.

Met keurmerk

BP Nederland biedt in het Wild Bean Cafe op de tankstations steeds meer producten aan die zijn bereid met eerlijkere en duurzamere ingrediënten. Zo is de koffie die in het Wild Bean Cafe wordt geschonken, gemaakt van koffiebonen met het UTZ-keurmerk: dat staat voor verantwoord werken met respect voor de natuur en de arbeidsomstandigheden van de betrokken boeren.

 

BP verkoopt al enige tijd gekookte eieren, diverse vleesproducten en snacks die worden geproduceerd onder het Beter Leven-keurmerk van de Dierenbescherming. Hoe meer sterren op het groene label, hoe beter het leven van de dieren is geweest. De visproducten met het MSC-keurmerk zijn van duurzaam gevangen vis.

 

De verkrijgbaarheid van deze producten op de BP-tankstations wordt vanaf deze week, in de Beter Leven-week van de Nederlandse Dierenbescherming, extra onder de aandacht gebracht. Dit gebeurt zowel op de tankstations zelf als via de media, waaronder radio.

 

BP is met ongeveer 350 tankstations actief op de Nederlandse brandstoffenmarkt. In het Wild Bean Cafe zijn versbereide broodjes en koffie verkrijgbaar. Aandacht voor duurzame en kwalitatief goede producten speelt zowel in de shop als het Wild Bean Cafe een rol.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.