Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken | RetailDetail

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken
Cineberg / Shutterstock.com

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

 

Specialist in gekoelde en diepgevroren voeding

Leen Menken Foodservice Logistics is in Nederland een landelijke en belangrijke logistiekspeler voor het inpakwerk en de distributie van gekoelde of diepgevroren producten. Begonnen als logistiekverlener voor de horeca en voor cateraars, is Leen Menken vandaag uitgegroeid tot de leveringspartner voor tal van foodwebshops. Onder andere maaltijdboxformules Marley Spoon, HelloFresh en Koop een koe doen beroep op de diensten, maar ook De Vegetarische Slager en Streekbox zijn er in Nederland klant.

 

De distributie gebeurt vanuit Zoetermeer, waar Leen Menken een centrum voor koel- en vriesopslag heeft. HelloFresh en Leen Menken bouwen momenteel in de buurt samen nog een nieuw distributiecentrum voor de fulfilment van de maaltijdboxen. 


Het management van Leen Menken Foodservice Logistics zou aanblijven na de overname en oprichter Leen Menken blijft het gezicht van het bedrijf. De directie zou gaan samenwerken met de afdeling Fresh Food Delivery van Bpost. Verdere details over de overname zijn niet bekendgemaakt.


Bpost is internationaal op overnamepad en gaat zo verder de strijd aan met Nederlandse marktleider PostNL. Eerder nam het Belgische postbedrijf in Nederland ook al De Buren over en nadat PostNL de avances van Bpost afwees, kocht het er DynaGroup

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.