Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken | RetailDetail

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken
Cineberg / Shutterstock.com

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

 

Specialist in gekoelde en diepgevroren voeding

Leen Menken Foodservice Logistics is in Nederland een landelijke en belangrijke logistiekspeler voor het inpakwerk en de distributie van gekoelde of diepgevroren producten. Begonnen als logistiekverlener voor de horeca en voor cateraars, is Leen Menken vandaag uitgegroeid tot de leveringspartner voor tal van foodwebshops. Onder andere maaltijdboxformules Marley Spoon, HelloFresh en Koop een koe doen beroep op de diensten, maar ook De Vegetarische Slager en Streekbox zijn er in Nederland klant.

 

De distributie gebeurt vanuit Zoetermeer, waar Leen Menken een centrum voor koel- en vriesopslag heeft. HelloFresh en Leen Menken bouwen momenteel in de buurt samen nog een nieuw distributiecentrum voor de fulfilment van de maaltijdboxen. 


Het management van Leen Menken Foodservice Logistics zou aanblijven na de overname en oprichter Leen Menken blijft het gezicht van het bedrijf. De directie zou gaan samenwerken met de afdeling Fresh Food Delivery van Bpost. Verdere details over de overname zijn niet bekendgemaakt.


Bpost is internationaal op overnamepad en gaat zo verder de strijd aan met Nederlandse marktleider PostNL. Eerder nam het Belgische postbedrijf in Nederland ook al De Buren over en nadat PostNL de avances van Bpost afwees, kocht het er DynaGroup

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.