Britten kunnen nu ook mobiel bestellen bij Starbucks | RetailDetail

Britten kunnen nu ook mobiel bestellen bij Starbucks

Britten kunnen nu ook mobiel bestellen bij Starbucks

Koffieverkoper Starbucks heeft zijn mobiele applicatie ook in het Verenigd Koninkrijk een bestelfunctie gegeven. Klanten uit Londen kunnen zo voortaan hun koffie al bestellen en betalen terwijl ze op weg zijn naar een vestiging.

Enkel ophalen

De uitbreiding naar Europa komt er een week nadat ook alle Amerikaanse klanten hun koffie mobiel kunnen bestellen. Starbucks lanceerde de dienst al in december van vorig jaar, maar deed dat toen eerst enkel in bepaalde steden. In Londen is het voorlopig enkel mogelijk om een bestelling te doen en die daarna op te halen, maar in de VS werkt de keten al samen met koeriersbedrijven om bestellingen binnen het uur te leveren bij de klant.

 

Naast het uitbreiden van de mobiele mogelijkheden, heeft Starbucks ook enorme groeiplannen: zo wil het tegen 2020 maar liefst 8.000 nieuwe vestigingen openen. Het totaal zou zo op maar liefst 30.000 zaken wereldwijd komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.