Brouwerij Haacht koopt Canadese microbrouwerij | RetailDetail

Brouwerij Haacht koopt het Canadese Microbrasserie de l'Île d'Orléans

Brouwerij Haacht koopt het Canadese Microbrasserie de l'Île d'Orléans

De Brouwerij Haacht heeft de Canadese brouwerij Microbrasserie de l'Île d'Orléans overgenomen voor een onbekend bedrag. Zo wil de brouwerij van o.a. Primus en Tongerlo zijn Belgische bieren lanceren in Canada.

Jaarproductie verdubbelen

De bieren van Brouwerij Haacht  zijn momenteel vooral te vinden in Nederland en Frankrijk, naast België. Via de overname wil het bedrijf nu dus ook stilaan de Noord-Amerikaanse markt veroveren. “We hebben in het verleden de export naar Noord-Amerika via importeurs geprobeerd”, zegt topman Frédéric van der Kelen aan De Tijd. “Maar dan ben je slechts één van de duizenden namen in hun portefeuille. Dat lukte niet goed.”

 

Microbrasserie de l'Île d'Orléans haalt momenteel een jaarproductie van ongeveer 3.000 hectoliter, maar die moet zo snel mogelijk verdubbeld worden. Daarbij zal de brouwerij ook gemoderniseerd worden. Het is in eerste instantie niet de bedoeling dat de Canadese bieren ook hun weg naar de Belgische markt vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.