Brouwerij Haacht koopt Canadese microbrouwerij | RetailDetail

Brouwerij Haacht koopt het Canadese Microbrasserie de l'Île d'Orléans

Brouwerij Haacht koopt het Canadese Microbrasserie de l'Île d'Orléans

De Brouwerij Haacht heeft de Canadese brouwerij Microbrasserie de l'Île d'Orléans overgenomen voor een onbekend bedrag. Zo wil de brouwerij van o.a. Primus en Tongerlo zijn Belgische bieren lanceren in Canada.

Jaarproductie verdubbelen

De bieren van Brouwerij Haacht  zijn momenteel vooral te vinden in Nederland en Frankrijk, naast België. Via de overname wil het bedrijf nu dus ook stilaan de Noord-Amerikaanse markt veroveren. “We hebben in het verleden de export naar Noord-Amerika via importeurs geprobeerd”, zegt topman Frédéric van der Kelen aan De Tijd. “Maar dan ben je slechts één van de duizenden namen in hun portefeuille. Dat lukte niet goed.”

 

Microbrasserie de l'Île d'Orléans haalt momenteel een jaarproductie van ongeveer 3.000 hectoliter, maar die moet zo snel mogelijk verdubbeld worden. Daarbij zal de brouwerij ook gemoderniseerd worden. Het is in eerste instantie niet de bedoeling dat de Canadese bieren ook hun weg naar de Belgische markt vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.