Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

De Brouwerij Rodenbach gaat fors investeren in zijn merken, markten en de brouwerij-infrastructuur in Roeselare. Alle bieren van het bedrijf krijgen zo een nieuw design en in de brouwerij in Roeselare wordt 2,7 miljoen geïnvesteerd in nieuwe technologie.

 

Meer eenheid

Met het nieuwe design van de etiketten van de bieren wil Rodenbach meer eenheid creëren, maar ook duidelijker maken over welk bier het gaat. De vormgeving van de iconische ‘R’ op alle verpakkingen is daarbij geïnspireerd op die uit het verleden.

 

Aan het etiket van het traditionele Rodenbach-bier wordt ‘Classic’ toegevoegd en, naast het Nederlands en het Frans, is de uitleg op de etiketten nu ook in het Engels te vinden, om de vele klanten in het buitenland tegemoet te komen. Daarnaast wordt ook het blikje aangepast, dat nu dezelfde inhoud heeft als een flesje, en komt er een nieuw ribglas op de markt, naast het traditionele voetglas. Ook de andere bieren van de brouwerij krijgen een nieuw design en een nieuw glas.

 

Er wordt voor het buitenland ook een nieuwe reclamecampagne op poten gezet met de slogan ‘Rodenbach, Cheers to the unexpected’.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.