Burger King Nederland krijgt nieuwe eigenaar | RetailDetail

Burger King Nederland krijgt nieuwe eigenaar

Burger King Nederland krijgt nieuwe eigenaar

Burger King Nederland gaat met zijn 27 franchisevestigingen deze maand over naar een nieuwe eigenaar, Standard Investment. De investeringsmaatschappij neemt de aandelen over de huidige aandeelhouder Citoyen Food Group.

 

Ruimte voor 120 vestigingen

Er is in Nederland ruimte voor minstens 120 vestigingen van Burger King, aldus de nieuwe aandeelhouder. “Het is voor ons een kans om een goedlopende onderneming naar een hoger niveau te tillen”, aldus Hendrik Jan ten Have, partner bij Standard Investment. Zestig nieuwe winkels kunnen door de verschillende partijen geopend worden, benadrukt hij. “Zelf denken wij aan tien tot twintig nieuwe vestigingen in de komende vijf jaar. We hebben ook al enkele locaties concreet op het oog.”

 

Burger King kent in Nederland een hoge mate van bekendheid, maar zit nog lang niet aan de top van haar groeipotentieel, stelt een woordvoerder van Burger King Nederland. "De kwaliteit van de producten in onze zestig Burger King-restaurants in Nederland, in combinatie met de ruimte die de markt biedt, geeft ons het vertrouwen dat we de huidige groei kunnen doorzetten."
 

Burger King stootte zes jaar geleden de 27 restaurants in kwestie af, waardoor het totaal van zestig Burger King-vestigingen in Nederland nu door verschillende partijen worden geëxploiteerd. HMS Host nam onlangs de stationsvestigingen van Burger King over van NS en Autogrill is actief met Burger King langs de snelweg. “De overige winkels zijn in handen van individuele franchisenemers”, legt Ten Have uit.

 

Burger King maakt ook wereldwijd een sterke groei door. De keten telde in 2009 nog 12.000 restaurants, in 2014 was het aantal toegenomen tot bijna 14.500 locaties.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.