C1000: acteursduo volgt Tineke Schouten op

C1000: acteursduo volgt Tineke Schouten op

Supermarktketen C1000 heeft de acteurs Cas Jansen en Jack Wouterse vastgelegd als de nieuwe gezichten van de formule. Het duo volgt cabaretier Tineke Schouten op, die enkele jaren lang te zien was in de televisiespotjes voor C1000.

Langlopende campagne goed teken voor ondernemers

De nieuwe campagne is deze week van start gegaan en is volgens woordvoerder Rianne van Beek van lange duur. Wouterse en Jansen zijn in Nederland bekend uit onder meer films en televisieseries. Tegenover het vakblad Distrifood zegt de woordvoerder van C1000 dat het duo in het echte leven bevriend is en deze vriendschap ook in de reclamecampagne zal gaan uitbeelden. Het eerste spotje van het tweetal draait om de komende Euroweken, het jaarlijkste offensief van C1000 na de zomervakantie.

 

De nieuwe campagne geeft aan dat de formule C1000 vooralsnog volwaardig wordt ondersteund door nieuwe eigenaar Jumbo. De komende drie jaar worden alle winkels omgebouwd naar de Jumbo-formule of een keten waaraan winkels zijn doorverkocht. Het vastleggen van het acteurs-duo zal dan ook voor ondernemers een goed teken zijn voor de komende jaren.

 

Volgens woordvoerder Van Beek heeft C1000 bewust voor twee mannen gekozen. "Vrouwen zien boodschappen doen over het algemeen als corvee, een huishoudelijke taak, terwijl mannen het doorgaans leuk vinden om te doen. Maar als die thuis komen ontbreekt er geregeld iets, of hebben ze net het verkeerde meegenomen." De campagne met Tineke Schouten bezorgde C1000 veel nieuwe klanten, maar leidde soms ook tot veel ergernis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top