C1000: acteursduo volgt Tineke Schouten op

C1000: acteursduo volgt Tineke Schouten op

Supermarktketen C1000 heeft de acteurs Cas Jansen en Jack Wouterse vastgelegd als de nieuwe gezichten van de formule. Het duo volgt cabaretier Tineke Schouten op, die enkele jaren lang te zien was in de televisiespotjes voor C1000.

Langlopende campagne goed teken voor ondernemers

De nieuwe campagne is deze week van start gegaan en is volgens woordvoerder Rianne van Beek van lange duur. Wouterse en Jansen zijn in Nederland bekend uit onder meer films en televisieseries. Tegenover het vakblad Distrifood zegt de woordvoerder van C1000 dat het duo in het echte leven bevriend is en deze vriendschap ook in de reclamecampagne zal gaan uitbeelden. Het eerste spotje van het tweetal draait om de komende Euroweken, het jaarlijkste offensief van C1000 na de zomervakantie.

 

De nieuwe campagne geeft aan dat de formule C1000 vooralsnog volwaardig wordt ondersteund door nieuwe eigenaar Jumbo. De komende drie jaar worden alle winkels omgebouwd naar de Jumbo-formule of een keten waaraan winkels zijn doorverkocht. Het vastleggen van het acteurs-duo zal dan ook voor ondernemers een goed teken zijn voor de komende jaren.

 

Volgens woordvoerder Van Beek heeft C1000 bewust voor twee mannen gekozen. "Vrouwen zien boodschappen doen over het algemeen als corvee, een huishoudelijke taak, terwijl mannen het doorgaans leuk vinden om te doen. Maar als die thuis komen ontbreekt er geregeld iets, of hebben ze net het verkeerde meegenomen." De campagne met Tineke Schouten bezorgde C1000 veel nieuwe klanten, maar leidde soms ook tot veel ergernis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top