C1000: acteursduo volgt Tineke Schouten op | RetailDetail

C1000: acteursduo volgt Tineke Schouten op

C1000: acteursduo volgt Tineke Schouten op

Supermarktketen C1000 heeft de acteurs Cas Jansen en Jack Wouterse vastgelegd als de nieuwe gezichten van de formule. Het duo volgt cabaretier Tineke Schouten op, die enkele jaren lang te zien was in de televisiespotjes voor C1000.

Langlopende campagne goed teken voor ondernemers

De nieuwe campagne is deze week van start gegaan en is volgens woordvoerder Rianne van Beek van lange duur. Wouterse en Jansen zijn in Nederland bekend uit onder meer films en televisieseries. Tegenover het vakblad Distrifood zegt de woordvoerder van C1000 dat het duo in het echte leven bevriend is en deze vriendschap ook in de reclamecampagne zal gaan uitbeelden. Het eerste spotje van het tweetal draait om de komende Euroweken, het jaarlijkste offensief van C1000 na de zomervakantie.

 

De nieuwe campagne geeft aan dat de formule C1000 vooralsnog volwaardig wordt ondersteund door nieuwe eigenaar Jumbo. De komende drie jaar worden alle winkels omgebouwd naar de Jumbo-formule of een keten waaraan winkels zijn doorverkocht. Het vastleggen van het acteurs-duo zal dan ook voor ondernemers een goed teken zijn voor de komende jaren.

 

Volgens woordvoerder Van Beek heeft C1000 bewust voor twee mannen gekozen. "Vrouwen zien boodschappen doen over het algemeen als corvee, een huishoudelijke taak, terwijl mannen het doorgaans leuk vinden om te doen. Maar als die thuis komen ontbreekt er geregeld iets, of hebben ze net het verkeerde meegenomen." De campagne met Tineke Schouten bezorgde C1000 veel nieuwe klanten, maar leidde soms ook tot veel ergernis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top