C1000 komt met huis-aan-huismagazine | RetailDetail

C1000 komt met huis-aan-huismagazine

C1000 komt met huis-aan-huismagazine
Supermarktketen C1000 lanceert vanaf 26 maart een eigen kwartaalblad onder de naam C1000 Magazine. Verschil met de huisbladen van de andere supermarktketens is dat dit tijdschrift huis-aan-huis wordt bezorgd.

Het blad krijgt een oplage van 4,1 miljoen en komt ook op de app van C1000. Volgens LVB Networks, dat het blad heeft ontworpen en gaat maken, bereikt C1000 Magazine door deze strategie meer Nederlanders dan welk supermarktmagazine dan ook. Op dit moment heeft het blad Allerhande van Albert Heijn het grootste bereik. Ook het blad Boodschappen, dat bij verschillende Superunie-leden ligt, heeft een groot bereik. Beide bladen moeten echter door de klanten worden afgehaald in de winkels. Wie nooit bij Albert Heijn komt, pakt ook geen Allerhande mee.

 

Het blad moet meer invulling geven aan het merk C1000: "Het blad gaat over de wereld van C1000. Over onze winkels, producten en mensen. We geven veel ideeën voor gerechten en informatie over eten, maar op een andere manier dan wat wellicht verwacht wordt in een supermarktblad." In het blad is ook ruimte voor interviews met bekende Nederlanders en reportages.

 

Opvallend is dat het voorwoord in de eerste editie nog geschreven is door topman Tom Heidman van C1000. Hij is inmiddels vertrokken bij het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.