C1000 komt met huis-aan-huismagazine | RetailDetail

C1000 komt met huis-aan-huismagazine

C1000 komt met huis-aan-huismagazine
Supermarktketen C1000 lanceert vanaf 26 maart een eigen kwartaalblad onder de naam C1000 Magazine. Verschil met de huisbladen van de andere supermarktketens is dat dit tijdschrift huis-aan-huis wordt bezorgd.

Het blad krijgt een oplage van 4,1 miljoen en komt ook op de app van C1000. Volgens LVB Networks, dat het blad heeft ontworpen en gaat maken, bereikt C1000 Magazine door deze strategie meer Nederlanders dan welk supermarktmagazine dan ook. Op dit moment heeft het blad Allerhande van Albert Heijn het grootste bereik. Ook het blad Boodschappen, dat bij verschillende Superunie-leden ligt, heeft een groot bereik. Beide bladen moeten echter door de klanten worden afgehaald in de winkels. Wie nooit bij Albert Heijn komt, pakt ook geen Allerhande mee.

 

Het blad moet meer invulling geven aan het merk C1000: "Het blad gaat over de wereld van C1000. Over onze winkels, producten en mensen. We geven veel ideeën voor gerechten en informatie over eten, maar op een andere manier dan wat wellicht verwacht wordt in een supermarktblad." In het blad is ook ruimte voor interviews met bekende Nederlanders en reportages.

 

Opvallend is dat het voorwoord in de eerste editie nog geschreven is door topman Tom Heidman van C1000. Hij is inmiddels vertrokken bij het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.