C1000 komt met huis-aan-huismagazine

C1000 komt met huis-aan-huismagazine
Supermarktketen C1000 lanceert vanaf 26 maart een eigen kwartaalblad onder de naam C1000 Magazine. Verschil met de huisbladen van de andere supermarktketens is dat dit tijdschrift huis-aan-huis wordt bezorgd.

Het blad krijgt een oplage van 4,1 miljoen en komt ook op de app van C1000. Volgens LVB Networks, dat het blad heeft ontworpen en gaat maken, bereikt C1000 Magazine door deze strategie meer Nederlanders dan welk supermarktmagazine dan ook. Op dit moment heeft het blad Allerhande van Albert Heijn het grootste bereik. Ook het blad Boodschappen, dat bij verschillende Superunie-leden ligt, heeft een groot bereik. Beide bladen moeten echter door de klanten worden afgehaald in de winkels. Wie nooit bij Albert Heijn komt, pakt ook geen Allerhande mee.

 

Het blad moet meer invulling geven aan het merk C1000: "Het blad gaat over de wereld van C1000. Over onze winkels, producten en mensen. We geven veel ideeën voor gerechten en informatie over eten, maar op een andere manier dan wat wellicht verwacht wordt in een supermarktblad." In het blad is ook ruimte voor interviews met bekende Nederlanders en reportages.

 

Opvallend is dat het voorwoord in de eerste editie nog geschreven is door topman Tom Heidman van C1000. Hij is inmiddels vertrokken bij het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top