C1000 komt met huis-aan-huismagazine | RetailDetail

C1000 komt met huis-aan-huismagazine

C1000 komt met huis-aan-huismagazine
Supermarktketen C1000 lanceert vanaf 26 maart een eigen kwartaalblad onder de naam C1000 Magazine. Verschil met de huisbladen van de andere supermarktketens is dat dit tijdschrift huis-aan-huis wordt bezorgd.

Het blad krijgt een oplage van 4,1 miljoen en komt ook op de app van C1000. Volgens LVB Networks, dat het blad heeft ontworpen en gaat maken, bereikt C1000 Magazine door deze strategie meer Nederlanders dan welk supermarktmagazine dan ook. Op dit moment heeft het blad Allerhande van Albert Heijn het grootste bereik. Ook het blad Boodschappen, dat bij verschillende Superunie-leden ligt, heeft een groot bereik. Beide bladen moeten echter door de klanten worden afgehaald in de winkels. Wie nooit bij Albert Heijn komt, pakt ook geen Allerhande mee.

 

Het blad moet meer invulling geven aan het merk C1000: "Het blad gaat over de wereld van C1000. Over onze winkels, producten en mensen. We geven veel ideeën voor gerechten en informatie over eten, maar op een andere manier dan wat wellicht verwacht wordt in een supermarktblad." In het blad is ook ruimte voor interviews met bekende Nederlanders en reportages.

 

Opvallend is dat het voorwoord in de eerste editie nog geschreven is door topman Tom Heidman van C1000. Hij is inmiddels vertrokken bij het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top