C1000 lanceert eigen app

C1000 lanceert eigen app

C1000 lanceert een gratis app voor smartphones en tablets, die verkrijgbaar zijn via de Appstore en Android market. In een persbericht van vanmiddag staat dat  Amersfoortse ondernemersorganisatie de app koppelt aan de onlangs vernieuwde website en de C1000-actiemail. Hierdoor blijft de informatie die via de apps wordt verstrekt altijd actueel. Elke C1000-ondernemer kan de app trouwens ook lokaal aanpassen.

Acties en marges

Met de app voor de smartphone (zowel voor de iPhone als voor Android-toestellen) kan de consument overzicht houden over alle acties en aanbiedingen. Ook bevat de app een receptenzoeker, ter inspiratie van de consument en wellicht ter verbetering van de marge. De app moet immers niet alleen het promotionele voordeel voor de klant vergroten, maar ook de margemix van de ondernemers in het oog houden.

 

c1000app5Vraag is of deze apps niet vooral de koopjesjagers belonen en daarmee ten koste gaan van de marge. Volgens C1000-woordvoerster Jacolien van Wezep valt dat wel mee: "Promoties en acties zijn belangrijk voor C1000 en onze klanten. Dat we ook onze promoties en acties koppelen aan onze apps is niet meer dan logisch. Belangrijk is de integratie tussen onze online en offline communicatie."

 

Optimale looproute en andere slimme opties

Een voorbeeld daarvan is de mogelijkheid die de app biedt om boodschappenlijstjes te maken vanuit aanbiedingen, recepten en de door de consument zelf (eerder) ingevoerde boodschappen. In de winkel kan de app voor de klant dan de optimale looproute selecteren en de boodschappen – die door de klant kunnen worden afgevinkt – dienovereenkomstig presenteren.

 

c1000app2Een volgens C1000 unieke eigenschap is de mogelijkheid om via de app boodschappenlijstjes met gezinsleden, collega's en vrienden te delen. "Zo kan er op het laatste moment nog iets vanuit huis worden toegevoegd en is het lijstje dus altijd up to date", aldus C1000. Zodra een product op het boodschappenlijstje wodt geplaatst, toont de app slimme opties. "Bijvoorbeeld dat sperziebonen in de aanbieding zijn, op het moment dat er groente aan het lijstje wordt toegevoegd."

 

Keukenstand

De app voor de iPad kan in de winkel worden gebruikt, maar dient ook ter ondersteuning van de consument thuis. Door de app op de 'keukenstand' in te stellen, kunnen consumenten een recept uitkiezen en het stap voor stap doorlopen. Ook heeft de app een kookwekker en zijn er tal van instructiefilmpjes beschikbaar, die in woord en beeld de bereidingswijze van gerechten tonen. Ook kan de consument met de app makkelijk door de C1000-folder bladeren.

 

Lokaal aanpassen

Alle C1000-ondernemers kunnen de apps aanpassen aan de eigen, lokale situatie om eigen aanbiedingen toe te voegen of de consumenten te informeren over lokale acties of lokaal gewijzigde openingstijden. Ook de meest optimale looproute voor de klant is op de lokale winkel afgestemd.

 

c1000app4De app is een vervolgstap in C1000's digitale marketingstrategie, waarvan de vernieuwde website in september 2011 het eerste resultaat was. De ontwikkeling van de app heeft negen maanden geduurd. De app is eind 2011 getest bij enkele ondernemers en daarna konden testpanels van consumenten hun mening geven. Over de kosten van het hele verhaal doet C1000 geen uitspraak.

 

"Een C1000-app was al langer een grote wens van veel ondernemers", zegt Van Wezep. "We hebben vooral gekeken naar de wensen van onze klanten in de ontwikkeling van de app. Samen met de C1000-ondernemers hebben we gekeken welke ontwikkelingen er bij klanten zijn en wat hun behoefte is."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top