C1000 promotiekampioen in eerste kwartaal

C1000 promotiekampioen in eerste kwartaal
Supermarktketen C1000 heeft in het eerste kwartaal van dit jaar de hoeveelheid folderpromoties met liefst 50 procent verhoogd. Daarmee troeft de vorige week opgesplitste formule alle andere supermarktketens in Nederland af.

Volgens cijfers van het bureau PCNData nam het aantal promoties overal toe, met gemiddeld zowat 7 procent. Vooral in diepvriesproducten, dranken, zuivel en eieren waren er veel meer aanbiedingen dan een jaar eerder. Opvallend genoeg is buurtsupermarktketen CoopCompact de nummer twee op het gebied van folderaanbiedingen, gevolgd door Supercoop en Vomar.

 

Minder folderpromoties bij discounters

Opvallend is dat Dirk van den Broek en Lidl juist minder folderpromoties hadden dan in dezelfde periode vorig jaar. Volgens PCNData gebeuren aanbiedingen steeds vaker volgens het principe 'twee voor de prijs van één' en worden ze vaker gekoppeld aan een klantenkaart. Op deze manier proberen supermarkten het aankoopvolume te vergroten.

 

C1000 staat al jaren bekend als dé actiesupermarkt van Nederland. Elementen van de formule zullen worden overgenomen door Jumbo, wanneer de C1000-winkels worden omgebouwd. Jumbo-topman Frits van Eerd en zijn financiële man Ton van Veen stellen echter dat het niet de bedoeling is om van het vernieuwde Jumbo een actiebeuker te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top