C1000 promotiekampioen in eerste kwartaal | RetailDetail

C1000 promotiekampioen in eerste kwartaal

C1000 promotiekampioen in eerste kwartaal
Supermarktketen C1000 heeft in het eerste kwartaal van dit jaar de hoeveelheid folderpromoties met liefst 50 procent verhoogd. Daarmee troeft de vorige week opgesplitste formule alle andere supermarktketens in Nederland af.

Volgens cijfers van het bureau PCNData nam het aantal promoties overal toe, met gemiddeld zowat 7 procent. Vooral in diepvriesproducten, dranken, zuivel en eieren waren er veel meer aanbiedingen dan een jaar eerder. Opvallend genoeg is buurtsupermarktketen CoopCompact de nummer twee op het gebied van folderaanbiedingen, gevolgd door Supercoop en Vomar.

 

Minder folderpromoties bij discounters

Opvallend is dat Dirk van den Broek en Lidl juist minder folderpromoties hadden dan in dezelfde periode vorig jaar. Volgens PCNData gebeuren aanbiedingen steeds vaker volgens het principe 'twee voor de prijs van één' en worden ze vaker gekoppeld aan een klantenkaart. Op deze manier proberen supermarkten het aankoopvolume te vergroten.

 

C1000 staat al jaren bekend als dé actiesupermarkt van Nederland. Elementen van de formule zullen worden overgenomen door Jumbo, wanneer de C1000-winkels worden omgebouwd. Jumbo-topman Frits van Eerd en zijn financiële man Ton van Veen stellen echter dat het niet de bedoeling is om van het vernieuwde Jumbo een actiebeuker te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.