C1000 promotiekampioen in eerste kwartaal

C1000 promotiekampioen in eerste kwartaal
Supermarktketen C1000 heeft in het eerste kwartaal van dit jaar de hoeveelheid folderpromoties met liefst 50 procent verhoogd. Daarmee troeft de vorige week opgesplitste formule alle andere supermarktketens in Nederland af.

Volgens cijfers van het bureau PCNData nam het aantal promoties overal toe, met gemiddeld zowat 7 procent. Vooral in diepvriesproducten, dranken, zuivel en eieren waren er veel meer aanbiedingen dan een jaar eerder. Opvallend genoeg is buurtsupermarktketen CoopCompact de nummer twee op het gebied van folderaanbiedingen, gevolgd door Supercoop en Vomar.

 

Minder folderpromoties bij discounters

Opvallend is dat Dirk van den Broek en Lidl juist minder folderpromoties hadden dan in dezelfde periode vorig jaar. Volgens PCNData gebeuren aanbiedingen steeds vaker volgens het principe 'twee voor de prijs van één' en worden ze vaker gekoppeld aan een klantenkaart. Op deze manier proberen supermarkten het aankoopvolume te vergroten.

 

C1000 staat al jaren bekend als dé actiesupermarkt van Nederland. Elementen van de formule zullen worden overgenomen door Jumbo, wanneer de C1000-winkels worden omgebouwd. Jumbo-topman Frits van Eerd en zijn financiële man Ton van Veen stellen echter dat het niet de bedoeling is om van het vernieuwde Jumbo een actiebeuker te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour volgende overnameprooi Amazon?

26/09/2017

Volgens groeiende geruchten aast Amazon na de overname van Whole Foods ook op Carrefour. Het aandeel van de Franse distributiegroep was alvast meteen het sterkst stijgende hoofdfonds op de beurs van Parijs.

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Back to top