C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

In 2011 zag supermarktketen C1000 zijn consumentenomzet met 8,5% stijgen. Ook het marktaandeel groeide: in een jaar tijd ging dat van 11,5% naar 12,1%. Welk effect het afgelopen jaar ‘onder de streep’ had, maakt C1000 evenwel niet bekend.

Met dank aan C1000 Rood…

Tom Heidman, directievoorzitter C1000, toont zich zeer tevreden over de omzet in 2011: “Het was een bewogen jaar voor C1000, waarin we succesvol 64 winkels naar het nieuwe C1000 Rood hebben omgebouwd. Dit vertaalt zich in een omzetgroei van 8,5% tot 4 miljard euro.”

 

De groei is inderdaad zo goed als helemaal te danken aan de nieuwe C1000 Rood-formule, waarnaar ook 37 voormalige Super de Boer winkels werden omgebouwd. Het totale aantal C1000 Rood-winkels bedraagt daarmee vandaag 122. Alles samen kwam het aantal C1000-winkels eind vorig jaar uit op 422, een toename van 33 vergeleken met eind 2010.

 

… en aan de kerstperiode

Marktaandeel won C1000 vooral in december, toen dankzij de kerstperiode het marktaandeel van de discounter naar eigen zeggen even piekte op 12,4%. De overname door Jumbo zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2012 worden afgerond. Ondertussen worden ook nog de laatste Super de Boerwinkels begin 2012 overgenomen en omgebouwd naar C1000 Rood.

 

Gisteren heeft C1000 ook een eigen app gelanceerd voor tablets en smartphones.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top