C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

In 2011 zag supermarktketen C1000 zijn consumentenomzet met 8,5% stijgen. Ook het marktaandeel groeide: in een jaar tijd ging dat van 11,5% naar 12,1%. Welk effect het afgelopen jaar ‘onder de streep’ had, maakt C1000 evenwel niet bekend.

Met dank aan C1000 Rood…

Tom Heidman, directievoorzitter C1000, toont zich zeer tevreden over de omzet in 2011: “Het was een bewogen jaar voor C1000, waarin we succesvol 64 winkels naar het nieuwe C1000 Rood hebben omgebouwd. Dit vertaalt zich in een omzetgroei van 8,5% tot 4 miljard euro.”

 

De groei is inderdaad zo goed als helemaal te danken aan de nieuwe C1000 Rood-formule, waarnaar ook 37 voormalige Super de Boer winkels werden omgebouwd. Het totale aantal C1000 Rood-winkels bedraagt daarmee vandaag 122. Alles samen kwam het aantal C1000-winkels eind vorig jaar uit op 422, een toename van 33 vergeleken met eind 2010.

 

… en aan de kerstperiode

Marktaandeel won C1000 vooral in december, toen dankzij de kerstperiode het marktaandeel van de discounter naar eigen zeggen even piekte op 12,4%. De overname door Jumbo zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2012 worden afgerond. Ondertussen worden ook nog de laatste Super de Boerwinkels begin 2012 overgenomen en omgebouwd naar C1000 Rood.

 

Gisteren heeft C1000 ook een eigen app gelanceerd voor tablets en smartphones.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top