C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

In 2011 zag supermarktketen C1000 zijn consumentenomzet met 8,5% stijgen. Ook het marktaandeel groeide: in een jaar tijd ging dat van 11,5% naar 12,1%. Welk effect het afgelopen jaar ‘onder de streep’ had, maakt C1000 evenwel niet bekend.

Met dank aan C1000 Rood…

Tom Heidman, directievoorzitter C1000, toont zich zeer tevreden over de omzet in 2011: “Het was een bewogen jaar voor C1000, waarin we succesvol 64 winkels naar het nieuwe C1000 Rood hebben omgebouwd. Dit vertaalt zich in een omzetgroei van 8,5% tot 4 miljard euro.”

 

De groei is inderdaad zo goed als helemaal te danken aan de nieuwe C1000 Rood-formule, waarnaar ook 37 voormalige Super de Boer winkels werden omgebouwd. Het totale aantal C1000 Rood-winkels bedraagt daarmee vandaag 122. Alles samen kwam het aantal C1000-winkels eind vorig jaar uit op 422, een toename van 33 vergeleken met eind 2010.

 

… en aan de kerstperiode

Marktaandeel won C1000 vooral in december, toen dankzij de kerstperiode het marktaandeel van de discounter naar eigen zeggen even piekte op 12,4%. De overname door Jumbo zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2012 worden afgerond. Ondertussen worden ook nog de laatste Super de Boerwinkels begin 2012 overgenomen en omgebouwd naar C1000 Rood.

 

Gisteren heeft C1000 ook een eigen app gelanceerd voor tablets en smartphones.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top