C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

In 2011 zag supermarktketen C1000 zijn consumentenomzet met 8,5% stijgen. Ook het marktaandeel groeide: in een jaar tijd ging dat van 11,5% naar 12,1%. Welk effect het afgelopen jaar ‘onder de streep’ had, maakt C1000 evenwel niet bekend.

Met dank aan C1000 Rood…

Tom Heidman, directievoorzitter C1000, toont zich zeer tevreden over de omzet in 2011: “Het was een bewogen jaar voor C1000, waarin we succesvol 64 winkels naar het nieuwe C1000 Rood hebben omgebouwd. Dit vertaalt zich in een omzetgroei van 8,5% tot 4 miljard euro.”

 

De groei is inderdaad zo goed als helemaal te danken aan de nieuwe C1000 Rood-formule, waarnaar ook 37 voormalige Super de Boer winkels werden omgebouwd. Het totale aantal C1000 Rood-winkels bedraagt daarmee vandaag 122. Alles samen kwam het aantal C1000-winkels eind vorig jaar uit op 422, een toename van 33 vergeleken met eind 2010.

 

… en aan de kerstperiode

Marktaandeel won C1000 vooral in december, toen dankzij de kerstperiode het marktaandeel van de discounter naar eigen zeggen even piekte op 12,4%. De overname door Jumbo zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2012 worden afgerond. Ondertussen worden ook nog de laatste Super de Boerwinkels begin 2012 overgenomen en omgebouwd naar C1000 Rood.

 

Gisteren heeft C1000 ook een eigen app gelanceerd voor tablets en smartphones.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top