C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

C1000 realiseert 8,5% omzetgroei in 2011

In 2011 zag supermarktketen C1000 zijn consumentenomzet met 8,5% stijgen. Ook het marktaandeel groeide: in een jaar tijd ging dat van 11,5% naar 12,1%. Welk effect het afgelopen jaar ‘onder de streep’ had, maakt C1000 evenwel niet bekend.

Met dank aan C1000 Rood…

Tom Heidman, directievoorzitter C1000, toont zich zeer tevreden over de omzet in 2011: “Het was een bewogen jaar voor C1000, waarin we succesvol 64 winkels naar het nieuwe C1000 Rood hebben omgebouwd. Dit vertaalt zich in een omzetgroei van 8,5% tot 4 miljard euro.”

 

De groei is inderdaad zo goed als helemaal te danken aan de nieuwe C1000 Rood-formule, waarnaar ook 37 voormalige Super de Boer winkels werden omgebouwd. Het totale aantal C1000 Rood-winkels bedraagt daarmee vandaag 122. Alles samen kwam het aantal C1000-winkels eind vorig jaar uit op 422, een toename van 33 vergeleken met eind 2010.

 

… en aan de kerstperiode

Marktaandeel won C1000 vooral in december, toen dankzij de kerstperiode het marktaandeel van de discounter naar eigen zeggen even piekte op 12,4%. De overname door Jumbo zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2012 worden afgerond. Ondertussen worden ook nog de laatste Super de Boerwinkels begin 2012 overgenomen en omgebouwd naar C1000 Rood.

 

Gisteren heeft C1000 ook een eigen app gelanceerd voor tablets en smartphones.

Tags: