C1000 stunt enorm diep met merkbier | RetailDetail

C1000 stunt enorm diep met merkbier

C1000 stunt enorm diep met merkbier
Supermarktketen C1000 heeft deze week één van de diepste aanbiedingsacties met bier uit de Nederlandse supermarktgeschiedenis. De onderneming verkoopt alle merkbieren per krat volgens het principe drie halen, twee betalen.

Enorm succes verwacht door voetbal en barbecues

De keten verwacht met deze actie zo'n groot volume aan bier te verkopen, dat de onderneming een extra distributiecentrum heeft geopend in Eindhoven. Daarvoor wordt een oud pand gebruikt, dat al jaren niet meer in gebruik is. Ook C1000-ondernemers huren extra opslagruimte, om geen 'nee' te hoeven zeggen aan hun klanten. In totaal verwacht C1000 daarmee een miljoen kratten bier te verkopen, wat neerkomt op 2500 kratten per winkel.

 

De actie is gepland in de week richting Pinksteren en met het Europees kampioenschap voetbal in aantocht. Daarnaast is er plotseling sprake van spectaculair zomerweer in Nederland, waardoor verwacht wordt dat rond het lange weekeinde de barbecues tevoorschijn zullen worden gehaald. Gemiddeld zullen er per winkel twee vrachtwagens aan bier worden afgeleverd, verwacht de supermarktketen.

 

De actie komt op een moment dat er veel onzekerheid is over de toekomst van C1000. De formule is onlangs opgedeeld tussen Jumbo, Albert Heijn en Coop, maar het is nog wachten op een beslissing van de kartelwaakhond NMa. Gevreesd wordt dat rond de afbouw van de formule de komende jaren C1000 veel aan kracht zal inleveren. Met de bieractie zet C1000 zich weer nadrukkelijk als de belangrijkste actiesupermarkt van Nederland op de kaart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.