C1000 stunt enorm diep met merkbier

C1000 stunt enorm diep met merkbier
Supermarktketen C1000 heeft deze week één van de diepste aanbiedingsacties met bier uit de Nederlandse supermarktgeschiedenis. De onderneming verkoopt alle merkbieren per krat volgens het principe drie halen, twee betalen.

Enorm succes verwacht door voetbal en barbecues

De keten verwacht met deze actie zo'n groot volume aan bier te verkopen, dat de onderneming een extra distributiecentrum heeft geopend in Eindhoven. Daarvoor wordt een oud pand gebruikt, dat al jaren niet meer in gebruik is. Ook C1000-ondernemers huren extra opslagruimte, om geen 'nee' te hoeven zeggen aan hun klanten. In totaal verwacht C1000 daarmee een miljoen kratten bier te verkopen, wat neerkomt op 2500 kratten per winkel.

 

De actie is gepland in de week richting Pinksteren en met het Europees kampioenschap voetbal in aantocht. Daarnaast is er plotseling sprake van spectaculair zomerweer in Nederland, waardoor verwacht wordt dat rond het lange weekeinde de barbecues tevoorschijn zullen worden gehaald. Gemiddeld zullen er per winkel twee vrachtwagens aan bier worden afgeleverd, verwacht de supermarktketen.

 

De actie komt op een moment dat er veel onzekerheid is over de toekomst van C1000. De formule is onlangs opgedeeld tussen Jumbo, Albert Heijn en Coop, maar het is nog wachten op een beslissing van de kartelwaakhond NMa. Gevreesd wordt dat rond de afbouw van de formule de komende jaren C1000 veel aan kracht zal inleveren. Met de bieractie zet C1000 zich weer nadrukkelijk als de belangrijkste actiesupermarkt van Nederland op de kaart.

Tags: