C1000 stunt enorm diep met merkbier

C1000 stunt enorm diep met merkbier
Supermarktketen C1000 heeft deze week één van de diepste aanbiedingsacties met bier uit de Nederlandse supermarktgeschiedenis. De onderneming verkoopt alle merkbieren per krat volgens het principe drie halen, twee betalen.

Enorm succes verwacht door voetbal en barbecues

De keten verwacht met deze actie zo'n groot volume aan bier te verkopen, dat de onderneming een extra distributiecentrum heeft geopend in Eindhoven. Daarvoor wordt een oud pand gebruikt, dat al jaren niet meer in gebruik is. Ook C1000-ondernemers huren extra opslagruimte, om geen 'nee' te hoeven zeggen aan hun klanten. In totaal verwacht C1000 daarmee een miljoen kratten bier te verkopen, wat neerkomt op 2500 kratten per winkel.

 

De actie is gepland in de week richting Pinksteren en met het Europees kampioenschap voetbal in aantocht. Daarnaast is er plotseling sprake van spectaculair zomerweer in Nederland, waardoor verwacht wordt dat rond het lange weekeinde de barbecues tevoorschijn zullen worden gehaald. Gemiddeld zullen er per winkel twee vrachtwagens aan bier worden afgeleverd, verwacht de supermarktketen.

 

De actie komt op een moment dat er veel onzekerheid is over de toekomst van C1000. De formule is onlangs opgedeeld tussen Jumbo, Albert Heijn en Coop, maar het is nog wachten op een beslissing van de kartelwaakhond NMa. Gevreesd wordt dat rond de afbouw van de formule de komende jaren C1000 veel aan kracht zal inleveren. Met de bieractie zet C1000 zich weer nadrukkelijk als de belangrijkste actiesupermarkt van Nederland op de kaart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top