C1000 stunt enorm diep met merkbier | RetailDetail

C1000 stunt enorm diep met merkbier

C1000 stunt enorm diep met merkbier
Supermarktketen C1000 heeft deze week één van de diepste aanbiedingsacties met bier uit de Nederlandse supermarktgeschiedenis. De onderneming verkoopt alle merkbieren per krat volgens het principe drie halen, twee betalen.

Enorm succes verwacht door voetbal en barbecues

De keten verwacht met deze actie zo'n groot volume aan bier te verkopen, dat de onderneming een extra distributiecentrum heeft geopend in Eindhoven. Daarvoor wordt een oud pand gebruikt, dat al jaren niet meer in gebruik is. Ook C1000-ondernemers huren extra opslagruimte, om geen 'nee' te hoeven zeggen aan hun klanten. In totaal verwacht C1000 daarmee een miljoen kratten bier te verkopen, wat neerkomt op 2500 kratten per winkel.

 

De actie is gepland in de week richting Pinksteren en met het Europees kampioenschap voetbal in aantocht. Daarnaast is er plotseling sprake van spectaculair zomerweer in Nederland, waardoor verwacht wordt dat rond het lange weekeinde de barbecues tevoorschijn zullen worden gehaald. Gemiddeld zullen er per winkel twee vrachtwagens aan bier worden afgeleverd, verwacht de supermarktketen.

 

De actie komt op een moment dat er veel onzekerheid is over de toekomst van C1000. De formule is onlangs opgedeeld tussen Jumbo, Albert Heijn en Coop, maar het is nog wachten op een beslissing van de kartelwaakhond NMa. Gevreesd wordt dat rond de afbouw van de formule de komende jaren C1000 veel aan kracht zal inleveren. Met de bieractie zet C1000 zich weer nadrukkelijk als de belangrijkste actiesupermarkt van Nederland op de kaart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.