C1000 stunt enorm diep met merkbier

C1000 stunt enorm diep met merkbier
Supermarktketen C1000 heeft deze week één van de diepste aanbiedingsacties met bier uit de Nederlandse supermarktgeschiedenis. De onderneming verkoopt alle merkbieren per krat volgens het principe drie halen, twee betalen.

Enorm succes verwacht door voetbal en barbecues

De keten verwacht met deze actie zo'n groot volume aan bier te verkopen, dat de onderneming een extra distributiecentrum heeft geopend in Eindhoven. Daarvoor wordt een oud pand gebruikt, dat al jaren niet meer in gebruik is. Ook C1000-ondernemers huren extra opslagruimte, om geen 'nee' te hoeven zeggen aan hun klanten. In totaal verwacht C1000 daarmee een miljoen kratten bier te verkopen, wat neerkomt op 2500 kratten per winkel.

 

De actie is gepland in de week richting Pinksteren en met het Europees kampioenschap voetbal in aantocht. Daarnaast is er plotseling sprake van spectaculair zomerweer in Nederland, waardoor verwacht wordt dat rond het lange weekeinde de barbecues tevoorschijn zullen worden gehaald. Gemiddeld zullen er per winkel twee vrachtwagens aan bier worden afgeleverd, verwacht de supermarktketen.

 

De actie komt op een moment dat er veel onzekerheid is over de toekomst van C1000. De formule is onlangs opgedeeld tussen Jumbo, Albert Heijn en Coop, maar het is nog wachten op een beslissing van de kartelwaakhond NMa. Gevreesd wordt dat rond de afbouw van de formule de komende jaren C1000 veel aan kracht zal inleveren. Met de bieractie zet C1000 zich weer nadrukkelijk als de belangrijkste actiesupermarkt van Nederland op de kaart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top