C1000-winkeliers willen extra geld van AH | RetailDetail

C1000-winkeliers willen extra geld van AH

C1000-winkeliers willen extra geld van AH

De omzetten van de eerste reeks naar Albert Heijn omgebouwde C1000-winkels blijven tegenvallen. Winkeliers die nog op de ombouwlijst staan eisen extra geld van de marktleider om financiële problemen af te wenden.

C1000-uitbaters willen niet naar AH

Op basis van de huidige overgangsregeling zullen heel wat C1000-ondernemers de overstap naar AH niet maken, zo blijkt uit een bijeenkomst deze week op het hoofdkantoor van C1000. "Ik schat dat minstens de helft het niet doet, als Albert Heijn niet beweegt", zo citeert Distrifood een ingewijde. De C1000-ondernemers hebben om extra geld gevraagd nu de omzetten tegenvallen bij de collega’s die de transfer naar de marktleider al hebben gemaakt.

 

Veel meer dan de helft van de overstappers zou de door Albert Heijn afgegeven omzetprognose niet halen. Ondernemers zijn op basis van die prognoses echter verplichtingen aangegaan waar ze nu moeilijker of soms zelfs niet aan kunnen voldoen. Daarom wordt een beroep gedaan op de verplichtingen van Albert Heijn als franchisegever.

 

Albert Heijn neemt maatregelen

AH erkent de problemen en stelt dat er maatregelen zijn genomen, waaronder extra acties om de omzetmotor op gang te helpen. Of de marktleider ook van plan is extra bij te gaan dragen, is vooralsnog niet duidelijk. De keten zelf wil alleen maar kwijt in gesprek te zijn met zowel de stuurgroep die de overgang begeleid als met individuele ondernemers. "We hebben er alle vertrouwen in dat die onderhandelingen zullen leiden tot een bevredigende uitkomst", zegt een woordvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.