C1000-winkeliers willen extra geld van AH | RetailDetail

C1000-winkeliers willen extra geld van AH

C1000-winkeliers willen extra geld van AH

De omzetten van de eerste reeks naar Albert Heijn omgebouwde C1000-winkels blijven tegenvallen. Winkeliers die nog op de ombouwlijst staan eisen extra geld van de marktleider om financiële problemen af te wenden.

C1000-uitbaters willen niet naar AH

Op basis van de huidige overgangsregeling zullen heel wat C1000-ondernemers de overstap naar AH niet maken, zo blijkt uit een bijeenkomst deze week op het hoofdkantoor van C1000. "Ik schat dat minstens de helft het niet doet, als Albert Heijn niet beweegt", zo citeert Distrifood een ingewijde. De C1000-ondernemers hebben om extra geld gevraagd nu de omzetten tegenvallen bij de collega’s die de transfer naar de marktleider al hebben gemaakt.

 

Veel meer dan de helft van de overstappers zou de door Albert Heijn afgegeven omzetprognose niet halen. Ondernemers zijn op basis van die prognoses echter verplichtingen aangegaan waar ze nu moeilijker of soms zelfs niet aan kunnen voldoen. Daarom wordt een beroep gedaan op de verplichtingen van Albert Heijn als franchisegever.

 

Albert Heijn neemt maatregelen

AH erkent de problemen en stelt dat er maatregelen zijn genomen, waaronder extra acties om de omzetmotor op gang te helpen. Of de marktleider ook van plan is extra bij te gaan dragen, is vooralsnog niet duidelijk. De keten zelf wil alleen maar kwijt in gesprek te zijn met zowel de stuurgroep die de overgang begeleid als met individuele ondernemers. "We hebben er alle vertrouwen in dat die onderhandelingen zullen leiden tot een bevredigende uitkomst", zegt een woordvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top