Café Nespresso: koffiebar zonder barista | RetailDetail

Café Nespresso: koffiebar zonder barista

Café Nespresso: koffiebar zonder barista

Nespresso opende afgelopen maandag een eigen koffiebar onder de naam Café Nespresso in het centrum van Londen. Op het menu staan unieke blends, koffiecocktails en snacks.

Machinaal bereid

Café Nespresso wil koffieliefhebbers een unieke en uitzonderlijke ervaring bieden: bezoekers kunnen er elf "grand cru"-koffies proeven uit het Nespresso business solutions-aanbod, dat speciaal voor de horecasector werd ontwikkeld. Op de kaart staan ook gourmetkoffierecepten en niet-alcoholische koffiecocktails. De producten worden machinaal bereid en geserveerd door zogenaamde maestros (dat zijn dus geen barista’s) die advies kunnen geven over de oorsprong van de koffies en over de bijpassende gerechten.

 

Dankzij een joint venture met cateringbedrijf Do&Co kan Café Nespresso ook een premium voedingsassortiment aanbieden, met onder andere broodjes, quiches, salades, macarons en gebak. Bovendien kunnen klanten er terecht aan de Nespresso Cube, een zelfbedieningsautomaat waar ze hun keuze kunnen maken uit 24 Nespresso Grand Cru en limited edition capsules om mee naar huis te nemen.

 

De opening van deze Café Nespresso vestiging in Londen volgt na een succesvolle test in Wenen, vorig jaar.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.