Café Nespresso: koffiebar zonder barista | RetailDetail

Café Nespresso: koffiebar zonder barista

Café Nespresso: koffiebar zonder barista

Nespresso opende afgelopen maandag een eigen koffiebar onder de naam Café Nespresso in het centrum van Londen. Op het menu staan unieke blends, koffiecocktails en snacks.

Machinaal bereid

Café Nespresso wil koffieliefhebbers een unieke en uitzonderlijke ervaring bieden: bezoekers kunnen er elf "grand cru"-koffies proeven uit het Nespresso business solutions-aanbod, dat speciaal voor de horecasector werd ontwikkeld. Op de kaart staan ook gourmetkoffierecepten en niet-alcoholische koffiecocktails. De producten worden machinaal bereid en geserveerd door zogenaamde maestros (dat zijn dus geen barista’s) die advies kunnen geven over de oorsprong van de koffies en over de bijpassende gerechten.

 

Dankzij een joint venture met cateringbedrijf Do&Co kan Café Nespresso ook een premium voedingsassortiment aanbieden, met onder andere broodjes, quiches, salades, macarons en gebak. Bovendien kunnen klanten er terecht aan de Nespresso Cube, een zelfbedieningsautomaat waar ze hun keuze kunnen maken uit 24 Nespresso Grand Cru en limited edition capsules om mee naar huis te nemen.

 

De opening van deze Café Nespresso vestiging in Londen volgt na een succesvolle test in Wenen, vorig jaar.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.