Campina komt als kaasmerk naar supermarkt | RetailDetail

Campina komt als kaasmerk naar supermarkt

Campina komt als kaasmerk naar supermarkt

Campina komt met kaas onder eigen merk naar de supermarkt. Het nieuwe kaasmerk is sinds deze week verkrijgbaar bij Albert Heijn en vanaf maandag bij Jumbo.

 

Koetjeskaas voor kinderen

Het Campina-kaasassortiment bestaat uit plakken en stukken in vier smaken: jong, jong belegen, belegen en extra belegen. Het zuivelmerk van FrieslandCampina introduceert tevens een variant voor kinderen onder de naam Campina Koetjeskaas. Dit zijn plakken jonge kaas in de vorm van een koetje. Het assortiment heeft verder biologische kaas en kaas in stukken onder het submerk Campina Boer & Land.

 

Vanaf eind deze maand is de belegen kaas ook gemaakt van weidemelk. Voor de extra belegen variant is dit vanaf begin mei. Campina meldt dat de kaas 100 procent natuurlijk is en geen toegevoegde kleurstoffen bevat. Dat is te zien aan de lichtere kleur van het kaasassortiment. De jonge en jong belegen kazen zijn al gemaakt van Nederlandse weidemelk. Weidemelk is melk van koeien die ten minste 120 dagen per jaar minimaal zes uur per dag in de Nederlandse wei grazen.

 

FrieslandCampina brengt daarnaast kaas onder de merken Frico en Milner op de markt. In de zuivelkoeling van Nederlandse supermarkten is Campina aanwezig met een assortiment melk, yoghurt, vla en boter .

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.