Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes | RetailDetail

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes
Shutterstock

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Zwakke prestaties in Rusland

De omzet van Grimbergen, dat deels in handen is van Carlsberg, steeg in de eerste zes maanden van 2017 met 23%. Gemiddeld steeg de omzet van de speciaalbieren bij Carlsberg in de eerste twee kwartalen met een kwart.

 

Dat is maar goed ook, want het totale volume van Carlsberg ging er in de eerste helft van het jaar met 2% op achteruit. Vooral in Rusland was er opnieuw sprake van een forse terugval. Bovendien werd Carlsberg vorig jaar gestuwd door de extra bierverkoop vanwege het EK voetbal in Frankrijk. Die dalende volumes werden goedgemaakt met hogere prijzen, voordelige wisselkoersen en kostenbesparingen. De gerapporteerde nettowinst ging er in de eerste zes maanden dan ook met 23% op vooruit naar 2,3 miljard kroon (300 miljoen euro).

 

“We leveren sterke resultaten in de eerste helft van het jaar”, zegt CEO Cees ’t Hart. “De resultaten tonen dat we goed op weg zijn om onze doelen voor het jaar te behalen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.