Carrefour België opent eerste volautomatische afhaalpunt | RetailDetail

Carrefour België opent eerste volautomatische afhaalpunt

Carrefour België opent eerste volautomatische afhaalpunt
© Carrefour

Carrefour heeft in Waterloo zijn eerste Belgische volautomatische afhaalpunt geopend, een primeur voor ons land volgens de Franse keten.

 

Vijftig bestellingen per dag

Concreet bestaat het afhaalpunt of 'drive' uit een muur met kastjes, die in totaal een vijftigtal bestellingen per dag kan herbergen. Klanten kunnen kiezen uit twee afhaalperiodes: 11-15u en 16-23u. Bestelt een klant op zaterdag en kiest die voor de avondperiode, kan hij zijn bestelling ook op zondag komen afhalen. Op zondag worden bestellingen evenwel niet verwerkt: bestellingen die op zaterdag geplaatst worden, komen pas maandag in de kluisjes terecht. Een deel van de kastjes is overigens gekoeld, zodat er dus ook bestellingen met verse producten kunnen worden aanvaard.

 

Betalen met de kaart is overigens ook voorbij: klanten moeten eerst een via SMS doorgestuurde code intoetsen en betalen dan door een QR-code te scannen via hun betaalapp. Is dat gebeurd, dan opent de deur van het juiste kluisje en kan de klant zijn bestelling nemen en vertrekken. 

 

Carrefour lanceert het nieuwsoortige afhaalpunt niet toevallig in Mont-Saint-Jean bij Waterloo: de hypermarkt gaat immers even dicht voor een renovatie en de groep wil met de kastjesmuur toch zijn klanten zo goed mogelijk blijven bedienen, klinkt het. Het is ook niet de eerste Carrefour-primeur voor Waterloo: iets verderop opende de groep vier jaar geleden zijn allereerste alleenstaande afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.