Carrefour België opent eerste volautomatische afhaalpunt | RetailDetail

Carrefour België opent eerste volautomatische afhaalpunt

Carrefour België opent eerste volautomatische afhaalpunt
© Carrefour

Carrefour heeft in Waterloo zijn eerste Belgische volautomatische afhaalpunt geopend, een primeur voor ons land volgens de Franse keten.

 

Vijftig bestellingen per dag

Concreet bestaat het afhaalpunt of 'drive' uit een muur met kastjes, die in totaal een vijftigtal bestellingen per dag kan herbergen. Klanten kunnen kiezen uit twee afhaalperiodes: 11-15u en 16-23u. Bestelt een klant op zaterdag en kiest die voor de avondperiode, kan hij zijn bestelling ook op zondag komen afhalen. Op zondag worden bestellingen evenwel niet verwerkt: bestellingen die op zaterdag geplaatst worden, komen pas maandag in de kluisjes terecht. Een deel van de kastjes is overigens gekoeld, zodat er dus ook bestellingen met verse producten kunnen worden aanvaard.

 

Betalen met de kaart is overigens ook voorbij: klanten moeten eerst een via SMS doorgestuurde code intoetsen en betalen dan door een QR-code te scannen via hun betaalapp. Is dat gebeurd, dan opent de deur van het juiste kluisje en kan de klant zijn bestelling nemen en vertrekken. 

 

Carrefour lanceert het nieuwsoortige afhaalpunt niet toevallig in Mont-Saint-Jean bij Waterloo: de hypermarkt gaat immers even dicht voor een renovatie en de groep wil met de kastjesmuur toch zijn klanten zo goed mogelijk blijven bedienen, klinkt het. Het is ook niet de eerste Carrefour-primeur voor Waterloo: iets verderop opende de groep vier jaar geleden zijn allereerste alleenstaande afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.