Carrefour Belgium herschikt directiecomité | RetailDetail

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

Carrefour Belgium herschikt directiecomité
Foto: Carrefour

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Geoffroy Gersdorff wordt secretaris-generaal

Carrefour Belgium moet nog meer omnichannel worden, nog meer lokaal werken, nog coherenter en wendbaarder worden, meent uitvoerend directeur voor Noord- en Oost-Europa Guillaume de Colonges. Hij herschikt het lokale team en maakt voormalig exploitatiedirecteur hypermarkten Geoffroy Gersdorff als secretaris-generaal verantwoordelijk voor de strategie in ons land. Gersdorff zal voortaan dan ook optreden als het lokale gezicht van Carrefour Belgium. 

 

De winkelorganisatie, die voordien door drie verschillende mensen werd aangestuurd, komt nu onder de verantwoordelijkheid van één COO te staan, met name Hilde Decadt. Aan de voormalig directeur exploitatie supermarkten rapporteren Steven Boel voor expansie en vastgoed, Rik D'haenens voor de geïntegreerde winkels en Giosino Cornacchia (die exploitatiedirecteur Carrefour Express was) voor de franchisewinkels.

 

Marketingdirecteur wordt David Kestermans (voordien commercieel directeur). Marchandises en logistiek komen voortaan samen bij één directielid: Gilles Ballot, een Fransman die in Polen nauw samenwerkte met Guillaume de Colonges. Financieel directeur Javier Rubio keert terug naar zijn thuisland Spanje en wordt opgevolgd door Francis Costenoble. 

 

Officieel gaan de wijzigingen in vanaf 1 november. Woordvoerder Baptiste Van Outryve spreekt van een zeer positieve evolutie: “De organisatie wordt nog meer ‘agile’. Dat alle winkelformules onder één directie komen bijvoorbeeld, is niet meer dan logisch. We zullen nog Belgischer worden, iets waar we al sterk mee bezig waren. We zien de toekomst met vertrouwen tegemoet.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.