Carrefour breidt drive.be verder uit | RetailDetail

Carrefour breidt drive.be verder uit

Carrefour breidt drive.be verder uit

Carrefour Belgium gaat zijn online dienst drive.be verder uitbreiden in 2017. Zo moeten er een honderdtal extra afhaalpunten bijkomen en moet de levering aan huis sneller gebeuren, met ook bredere diensturen.

180 afhaalpunten

Momenteel kunnen klanten kiezen om hun bestellingen af te halen in één van de 84 afhaalpunten van supermarktketen Carrefour. Aan het einde van dit jaar zou dat moeten zijn opgetrokken naar meer dan 180 afhaalpunten.

 

Daarnaast gaat Carrefour de levering aan huis meer promoten. Momenteel bereikt Carrefour dankzij zijn samenwerking met bpost één op de drie gezinnen in België. Dit jaar moet de dienst in meer regio’s beschikbaar worden.

 

Test met bringr

Deze week start het bovendien een test met de dienst bringr. Dat is een mobiele app van bpost, die beroep doet op privékoeriers op basis van hun locatie. De test vindt plaats bij acht Hypermarkten Carrefour en acht Markets. Bestellingen die voor middernacht geplaatst worden, die worden de volgende dag al vanaf 11u geleverd, op het uur dat de klant het beste past gedurende de openingsuren van de winkel.

 

Er komt ook een test met bringr bij negen Express-filialen. Daar zal de klant per telefoon of ter plaatse kunnen bestellen gedurende de openingsuren van de winkel. De bestelling wordt dan binnen 2 uur geleverd, ook op zaterdag en zondag. Tijdens de testperiode zullen bestellingen via bringr gratis worden geleverd vanaf 30 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.