Carrefour breidt drive.be verder uit | RetailDetail

Carrefour breidt drive.be verder uit

Carrefour breidt drive.be verder uit

Carrefour Belgium gaat zijn online dienst drive.be verder uitbreiden in 2017. Zo moeten er een honderdtal extra afhaalpunten bijkomen en moet de levering aan huis sneller gebeuren, met ook bredere diensturen.

180 afhaalpunten

Momenteel kunnen klanten kiezen om hun bestellingen af te halen in één van de 84 afhaalpunten van supermarktketen Carrefour. Aan het einde van dit jaar zou dat moeten zijn opgetrokken naar meer dan 180 afhaalpunten.

 

Daarnaast gaat Carrefour de levering aan huis meer promoten. Momenteel bereikt Carrefour dankzij zijn samenwerking met bpost één op de drie gezinnen in België. Dit jaar moet de dienst in meer regio’s beschikbaar worden.

 

Test met bringr

Deze week start het bovendien een test met de dienst bringr. Dat is een mobiele app van bpost, die beroep doet op privékoeriers op basis van hun locatie. De test vindt plaats bij acht Hypermarkten Carrefour en acht Markets. Bestellingen die voor middernacht geplaatst worden, die worden de volgende dag al vanaf 11u geleverd, op het uur dat de klant het beste past gedurende de openingsuren van de winkel.

 

Er komt ook een test met bringr bij negen Express-filialen. Daar zal de klant per telefoon of ter plaatse kunnen bestellen gedurende de openingsuren van de winkel. De bestelling wordt dan binnen 2 uur geleverd, ook op zaterdag en zondag. Tijdens de testperiode zullen bestellingen via bringr gratis worden geleverd vanaf 30 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.