Carrefour breidt online assortiment voeding uit

Carrefour breidt online assortiment voeding uit

Carrefour breidt online assortiment voeding uit
Carrefour Belgium

Voeding vindt steeds meer de weg naar de digitale verkoopskanalen van Carrefour. In vergelijking met een jaar eerder nam het food-assortiment met 27% toe bij de Drives; de webshop telt zelfs 46% bijkomende referenties sinds de lancering in mei 2017.

 

Verse voeding doet het goed

Carrefour bouwt gestaag verder aan zijn online dienstverlening: sinds de Franse supermarktketen als eerste retailer in België de Drive lanceerde, nu vijf jaar geleden, breidde het zowel het aantal ophaalpunten als het online assortiment gevoelig uit.

 

Vooral voedingsproducten zijn in toenemende mate beschikbaar voor wie online bestelt: op Drive.be name het aantal toe met 27% ten opzichte van vorig jaar en op de webshop zijn zelfs 46% meer food-referenties te vinden in vergelijking met de start in mei 2017.

 

Carrefour zet  vooral in op verse producten om het online voedingsassortiment te versterken en daar heeft het goede redenenen voor: in de top 10 van de meest bestelde artikelen op Carrefour.eu in de voorbije tien maanden prijken onder meer kiwi’s, komkommers, bananen in bulk, courgettes en broccoli. Niet alleen de zware, grote artikelen blijken dus online succes te hebben.

 

Alle winkels samen genomen heeft Carrefour België op dit moment 19.000 voedingsartikelen in de aanbieding. De prijzen die klanten in de winkel betalen, liggen niet merkbaar lager dan wat ze moeten neertellen voor producten die zijn besteld op Carrefour.eu of in de webshop van de keten. Carrefour verwacht dan ook dat het succes van online bestellen van voedingsproducten alleen maar zal toenemen, zeker nu bestellingen de dag zelf nog afgehaald kunnen worden bij Carrefour Drive.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.