Carrefour breidt online assortiment voeding uit

Carrefour breidt online assortiment voeding uit

Carrefour breidt online assortiment voeding uit
Carrefour Belgium

Voeding vindt steeds meer de weg naar de digitale verkoopskanalen van Carrefour. In vergelijking met een jaar eerder nam het food-assortiment met 27% toe bij de Drives; de webshop telt zelfs 46% bijkomende referenties sinds de lancering in mei 2017.

 

Verse voeding doet het goed

Carrefour bouwt gestaag verder aan zijn online dienstverlening: sinds de Franse supermarktketen als eerste retailer in België de Drive lanceerde, nu vijf jaar geleden, breidde het zowel het aantal ophaalpunten als het online assortiment gevoelig uit.

 

Vooral voedingsproducten zijn in toenemende mate beschikbaar voor wie online bestelt: op Drive.be name het aantal toe met 27% ten opzichte van vorig jaar en op de webshop zijn zelfs 46% meer food-referenties te vinden in vergelijking met de start in mei 2017.

 

Carrefour zet  vooral in op verse producten om het online voedingsassortiment te versterken en daar heeft het goede redenenen voor: in de top 10 van de meest bestelde artikelen op Carrefour.eu in de voorbije tien maanden prijken onder meer kiwi’s, komkommers, bananen in bulk, courgettes en broccoli. Niet alleen de zware, grote artikelen blijken dus online succes te hebben.

 

Alle winkels samen genomen heeft Carrefour België op dit moment 19.000 voedingsartikelen in de aanbieding. De prijzen die klanten in de winkel betalen, liggen niet merkbaar lager dan wat ze moeten neertellen voor producten die zijn besteld op Carrefour.eu of in de webshop van de keten. Carrefour verwacht dan ook dat het succes van online bestellen van voedingsproducten alleen maar zal toenemen, zeker nu bestellingen de dag zelf nog afgehaald kunnen worden bij Carrefour Drive.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.