Carrefour duikt dieper in e-commerce

Carrefour duikt dieper in e-commerce
Carrefour

Carrefour neemt Potager City over, een online leverancier van seizoensgebonden fruit- en groentenboxen afkomstig van lokale producenten. Na Dejbox gaat het al om de tweede e-commerceovername van de supermarktketen deze maand.

 

Nadruk op kwaliteit

Potager City verkoopt verschillende fruit- en groentendozen die worden geleverd bij afhaalpunten of aan bedrijven. De boxen bevatten ook eenvoudige en gezonde recepten om mensen te helpen beter te eten. De start-up, opgericht door Yoann Alarçon, heeft daarvoor een netwerk uitgebouwd van meer dan 750 lokale partners en producenten, allemaal geselecteerd op basis van de kwaliteit van hun producten en hun aandacht voor een verantwoorde productie. Het Lyonse bedrijf heeft 110 medewerkers en levert aan 350 Franse steden via 7 distributiecentra en meer dan 3300 afhaalpunten.

 

"Met deze acquisitie versterkt Carrefour haar e-commerceaanbod op het gebied van food. Klanten kunnen zich abonneren op een praktische, maar vrijblijvende bezorgservice, waardoor ze verzekerd zijn van extra verse, seizoensgebonden en lokale producten die zowel lekker als verantwoord zijn, volledig in lijn met ons bedrijfsdoel - de voedselovergang voor iedereen!", zegt e-commercedirecteur Amélie Oudéa-Castéra in een persbericht.

 

Begin deze maand nam Carrefour ook al Dejbox over, een maaltijdbezorger die zich richt op de zakelijke markt. Het weerspiegelt nogmaals de ambitie van de supermarktketen om marktleider in de e-commerce voor levensmiddelen te worden.