Carrefour experimenteert met nieuw buurtconcept in Parijs

Carrefour experimenteert met nieuw buurtconcept in Parijs

Carrefour experimenteert met nieuw buurtconcept in Parijs

Carrefour City, zeg maar de Franse tegenhanger van onze Carrefour Express, experimenteert in Parijs met een nieuw concept waarin zelfs plaats is voor een bar en een bibliotheek. Dat heet dan “Gezellig buurten in de buurtwinkel”.

Meer dan ooit ‘one stop shop’

De nieuwste generatie van Carrefour City profileert zich meer dan ooit als een gezellige buurtwinkel waar de Parijzenaars niet alleen voor hun dagelijkse aankopen (6.800 referenties op circa 400 m²) maar ook voor tal van diensten terechtkunnen. Zo is er een postpunt (waar de klant postzegels kan kopen en aangetekende zendingen en pakjes kan brengen of afhalen), maar ook een ‘conciergedienst’ waar de klant terechtkan voor kleine herstellingen en retouches aan kledij en schoeisel.

 

Daarnaast valt vooral de bar op, waar buurtbewoners een glas kunnen drinken (gekoelde dranken, inclusief wijn, zijn beschikbaar) en een babbeltje slaan of een boek lezen uit de minibibliotheek (die overigens ook voor niet-kopers toegankelijk is).

 

De Carrefour City aan de Avenue de Malakoff pakt voorts uit met een afhaaldienst specifiek voor wijnen, een cocktailhoek (waar alle noodzakelijke ingrediënten samen te vinden zijn), een ruim assortiment snacks en koffiekoeken, een groot aanbod verse én voorversneden groenten en fruit (met de nadruk op lokaal en bio) en een installatie om zelf vers vruchtensap te persen.

 

Carrefour wil het nieuwe concept zo snel mogelijk uitrollen naar alle 700 Carrefour City’s in Frankrijk. Benieuwd wanneer de eerste innovaties uit dit interessante concept zullen overwaaien naar ons land, het spreekwoord “Als het regent in Parijs, druppelt het in Brussel” indachtig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.