Carrefour experimenteert met nieuw buurtconcept in Parijs

Carrefour experimenteert met nieuw buurtconcept in Parijs

Carrefour experimenteert met nieuw buurtconcept in Parijs

Carrefour City, zeg maar de Franse tegenhanger van onze Carrefour Express, experimenteert in Parijs met een nieuw concept waarin zelfs plaats is voor een bar en een bibliotheek. Dat heet dan “Gezellig buurten in de buurtwinkel”.

Meer dan ooit ‘one stop shop’

De nieuwste generatie van Carrefour City profileert zich meer dan ooit als een gezellige buurtwinkel waar de Parijzenaars niet alleen voor hun dagelijkse aankopen (6.800 referenties op circa 400 m²) maar ook voor tal van diensten terechtkunnen. Zo is er een postpunt (waar de klant postzegels kan kopen en aangetekende zendingen en pakjes kan brengen of afhalen), maar ook een ‘conciergedienst’ waar de klant terechtkan voor kleine herstellingen en retouches aan kledij en schoeisel.

 

Daarnaast valt vooral de bar op, waar buurtbewoners een glas kunnen drinken (gekoelde dranken, inclusief wijn, zijn beschikbaar) en een babbeltje slaan of een boek lezen uit de minibibliotheek (die overigens ook voor niet-kopers toegankelijk is).

 

De Carrefour City aan de Avenue de Malakoff pakt voorts uit met een afhaaldienst specifiek voor wijnen, een cocktailhoek (waar alle noodzakelijke ingrediënten samen te vinden zijn), een ruim assortiment snacks en koffiekoeken, een groot aanbod verse én voorversneden groenten en fruit (met de nadruk op lokaal en bio) en een installatie om zelf vers vruchtensap te persen.

 

Carrefour wil het nieuwe concept zo snel mogelijk uitrollen naar alle 700 Carrefour City’s in Frankrijk. Benieuwd wanneer de eerste innovaties uit dit interessante concept zullen overwaaien naar ons land, het spreekwoord “Als het regent in Parijs, druppelt het in Brussel” indachtig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.