Carrefour experimenteert met stadslandbouw | RetailDetail

Carrefour experimenteert met stadslandbouw

Carrefour experimenteert met stadslandbouw
Shutterstock

Carrefour heeft in Frankrijk enkele projecten lopen waarbij wordt geëxperimenteerd met stadslandbouw. Onder andere op het dak van het hoofdkwartier in Massy worden zo groenten en fruit geteeld.

Aeroponics

Op het dak van het gebouw wordt 200 m² ingezet voor de teelt van groenten en fruit met behulp van een aeroponics-systeem, dat de planten besproeit met water dat de nodige voedingsstoffen bevat, maar geen gebruik maakt van grond om de planten in neer te poten. De producten die op het dak van het hoofdkantoor worden geteeld, worden beschikbaar gesteld voor de werknemers in het gebouw, terwijl de overblijvende producten naar een Carrefour Market in de buurt gaan.

 

In Sainte-Geneviève-des-Bois teelt Carrefour op een beperkte ruimte groenten en fruit en in 2018 komt er ook een tuin in de buurt van een Carrefour Market, die in 2018 in Parijs moet openen aan de Boulevard de Charonne. Voor deze drie projecten wordt er steevast samengewerkt met het bedrijf Agripolis. In Mérignac wordt er zelfs werk gemaakt van een tuin van maar liefst 6.000 m², die in de buurt van de hypermarkt zijn plaats krijgt.

 

Tot slot is er in Villiers-en-Bière ook een tuin gemaakt van 1.200 m², in samenwerking met de studenten land- en tuinbouw van de school Bougainville de Brie-Comte-Robert. Die zal vooral educatieve doeleinden hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.